Sidor

27 januari 2010

Genomgång av gårdagen

I går var jag ju som sagt i Solna C. Det var ju egentligen inget speciellt med det, men när jag skulle gå ut till bussen var jag så stressad. jag hade glömt min bussremsa, och han inte springa hem för att hämta den, så fick lösa SMS biljett. När jag väl satt på bussen var det en hel skolklass med 10åringar, som skulle till Brommaplan, o fassiken vad som kan låta knuffas envisas med att sitta 4 på två säten ect. jag satte mig i mitt delen av bussen bara för att slippa det värsta. Ju närmare Solna jag kom desto snabbare började hjärtat slå, jag blev stressad och fick lite smått panik av att ''nu snart ska jag av'' . När jag väl kom av bussen tog jag ju så klart en cigg... jaja, det lugnade lite. I vanliga fall när jag varit i Solna C. har det varit jätte mkt folk, och det hade jag väntat mig, men igår var det nästan folktomt. Blev lite förvånad. Jag mötte upp mama hos frisören och efter det gick vi till Lindex som planerat, (fick presentkort på Lindex av Pappa.) Jag köpte ett par svarta jeans, en t-shirt och ett diadem med en svart rosett. A kom till Solna och mötte upp mig och mama, sen åkte vi hem.
Och f*n vad skönt det var att komma hem igen!! Jag la mig på soffan helt utmattad, som om att jag just sprungit maraton. Jag var helt slut! Och konstigt nog hade jag bara varit borta i ca 1½timme. Men men har man socialfobi så har man. Jag hatar att jag har sådana problem med att vara ute och träffa folk, att hjärtat slår så hårt att det känns som om att man kan se det på utsidan av bröstkorgen, att jag blir helt svettig och varm av att vara bland alla människor, att jag får myrkrypningar över hela kroppen, att jag andas fotrare än vanligt. När jag blir så nervös så brukar jag vrida på mina fingrar, knäcker lederna om och om igen, och slutar inte trots att dom börjar ömma. Det jobbigaste är nog när mina ögon börjar flacka, tittar på allt och ingen och jag får svårt att hålla blicken på en specifik punkt. Nej innan jag utmanar mig själv nästa gång, så måste jag nog förbereda mig lite mera. Men trots att jag tyckte att det var jobbigt igår så är jag ändå jätte stolt att jag åkte i väg och inte avbokade som jag hade tänkt göra.

Igår köpte jag ju oxo Gnister kulorna, här har ni dom! :D