Sidor

27 januari 2010

Tips om du har tråkigt!

Direkt citat från http://mabbi.blogg.se/

''prinsessancarro sa: och det där med att inte ha något att göra, Jag har en fin glas burk som jag lagt några i hopvikta lappar både dubbletter och några som det bara finns en av. Jag drar en lapp och ser om det verkar intressant att fördriva tiden med, om inte är intressant drar jag en ny. du kan ju prova om du vill ^.^
i burken kan det finnas alt. som film, data, bild, fota, baka, klappa katten, städa, promenad ect..
''

Abis blogg inlägg:

''Jag fick ett jättebra tips i en kommentar här i bloggen ifrån prinsessancarro om att när man inte har något att göra så kan man skriva små lappar och lägga i en fin burk, ask, skål eller liknande och dra en när man behöver sysselsätta sig. Passar den inte så drar man en ny. Så det har jag pysslat med en liten stund.

Jag har skrivit upp:

o Städa
o Vila
o Se på film
o Fota
o Se på tv
o Spela tv-spel
o Ta en promenad
o Plugga
o Läs i DBT-pärmen
o Prata med en vän
o Läs
o Skriv om, tänk på eller planera framtiden
o Gosa/busa med djuren
o Baka
o Lek med smink
Det är vad jag har kommit fram till just nu, en blandning av terapeutiska, roliga, ”måste-sysslor” och avslappnande aktiviteter. Jävligt bra idé faktiskt.''


prinsessancarro sa:
å vad kul att det var ett bra tips, och att det kanske inte bara är jag som hade nytta av den :P :D