Sidor

28 januari 2010

Träffat Psyktanten idag.


Idag har jag varit på Alviks öppenpsyk. Vi pratade som vanligt om allt som kommer uppbubblande ur halsens stämband. Men när jag satt där så kom min ''överläkare'' som dom så fint kallar henne, hon gav mig ett recept på theralen, fick ''ordern'' om att äta två stycken till natten. ''Om du inte sover bra, och har mardrömmar så kommer du att bli psykotisk Carro och det vill vi ju inte''. Och nej det vill jag ju så klart inte bli. När det var ca 15 min kvar av tiden fick jag en hallucination, baby händer till en början och sen fullvuxna människohänder som trängde ut genom kroppen på mig, jag försökte intala mig att detta bara är på lådsas, det är bara jag som kan se dom. Paniken växte större och jag började skrika och blev tillfälligt okontaktbar. Jour läkaren kom in springande och tvingade ner mig på golvet och sa saker jag inte kunde uppfatta. När jag sen efter ett bra tag lugnat ner mig hörde jag att dom pratade om en akut inläggning på Danderyds psykos avd. Jag protesterade ju självklart, och min åsikt gick fram, jag sitter ju här hemma i mitt trygga hem med kurrande katter och en pojkvän som kramar mig när det blir jobbigt. A ska påminna mig om theralen till natten, så både han och jag får sova. Nu ska jag titta på Fringe och dricka en varm kopp med karamell te, mumms!