Sidor

12 februari 2010

(((^_^)))

Igår sydde jag och fixade för fullt med gungstolen, tygstycket som sitter på stolen på bilden (se tidigare inlägg) är bara upp hängt. Så igår sydde jag fast det på stolen, fixade en dyna att sitta på, jag är skit nöjd med hur det blev i slutändan, satt i stolen hela kvällen igår.
idag har jag varit på konsten, och målat för fullt med tavlorna som jag ha få ha med på utställningen nästan helg (20/2). Berättade för konsttanten om gungstolen som jag och A köpt, och visade även bilden på den.
Konsttanten: ''kan man förstora upp bilden?''
Jag: ''ja, det är bara att klicka på den så blir den större''
Konsttanten: ''jag tyckte väl att det såg ut som den jag har har hemma. Dom är likadana!''
Jag: ''Ja ha! Hur gamla kan dom vara?''
konsttanten: ''Dom är från slutet av 1800-talet''

Jag blev helt paff! För jag och A köpte den för 200:- Dom hade tänkt slänga den, för att de när lite sliten. Tur att vi köpte den! Den är ju antik precis som dom flesta har sett den har sagt. Undrar vad den är värd? Den är ju lite sliten och om målad. Så värdet har nog minskat men skit samma. Jag är stolt att jag har den här hemma i mitt lilla hem! ^.^ Här kommer den ju till bättre användning en i en container iallafall.

På söndag är det pizza party hemma hos lillskiit! ^.^ glad! Då ska jag och A dit, Jag är lite nyfiken på att se hur dom bor, men jag är ganska nervös oxo, jag tycker att det är jätte jobbigt att äta hemma hos andra människor, blir så nervös att jag inte vill äta, hellre sitter och tittar på. Jag både tror och vet att jag är ''rädd'' för att äta med andra människor och speciellt i andras hem, är ett beteende som sitter kvar sen tiden då jag hade anorexi. Men jag tror nog att det ska gå bra iallafall.
Nu ska jag och A gå och köpa middag på ica, sen ska vi hem och laga middagen samt titta på film!

PS. Jag har nästan lyckats sluta röka! :D igen... :P