Sidor

15 februari 2010

Melissa Marr-Wicked lovely

Melissa Marr-Wicked lovely (sv: Mer än ögat ser)
Melissas egna hemsida.

Jag håller just nu på och läser denna bok. Och jag kan inte släppa den!

Den är verkligen jätte bra!
Nu är ju jag en sådan person som är usel på att skriva om en bok utan att avslöja för mkt så jag kopierar därför en recension från nätet. (förlåt) Jag kan iaf. ge den ett eget betyg. Den får av mig 4 av 5 hjärtan.

''Aislinn är synsk men hon ser inte döda, utan oknytt, älvor och alver. Hon ser hur de lever parallellt med människorna och inte sällan småjävlas de med människor genom att knuffas lite, nypas, klappa och blåsa. Hennes mamma såg dem också men hon dog när Aislinn föddes. Därför bor Aislinn med sin lika synska mormor.

Mormodern oroar sig mycket och har sedan Aislinn var liten satt upp regler för hur hon ska hantera oknytten. Eller kanske rättare sagt inte hantera dem, för det gäller att till vilket pris som helst inte röja att hon kan se dem. Hon ser genom dem, går medvetet rakt emot dem och låtsas inte om dem när de kommer alltför nära. Hittills har hon lyckats väl.....''
Mer om denna kan du läsa om HÄR