Sidor

10 februari 2010

Min älskade katter!

haha jag lät som en gammal tant där ''mina älskade katter'' med darrig röst och rynkiga händer.
Nej men det stämmer, vad hade jag gjort utan dom?

Mimmi:1½år Smeknamn är Mimmsan.

Min yngsta lilla katt, mitt lilla busfrö. Hon väcker mig på morgonen genom att hoppa upp på sängkanten och buffa sitt lilla huvud på mitt, och sedan jama. Alt.2, hon slickar mig på ögonlocken och sen jamar hon. När jag är ledsen kommer hon och lägger sig i mitt knä. när jag har tråkigt gör hon konster av alla dess slag för att få mig att skratta. Hennes favorit mat är vita bönor och leverpastej, inte tonfisk eller annats typiskt kattmumms. Hennes favorit leksak är sin klöspelare, och A's airsoftkulor, som hon springer runt och gömmer i sängar soffor eller i A's skor. Mimmi gillar att titta på sin egen spegelbild, hon gillar att sitta i papperskassar från affären, samt att man bär runt henne i dom. Mimmi är rädd för tejp. Mimmi sover gärna i ens knä, hon killar att bli kliad på kinderna och på huvudet. När Hon tycker att det är riktigt mysigt som t ex. när jag och A ligger och tittar på TV tillsammans i soffan hoppar hon gärna upp och lägger sig hos oss och kärlekstramar tills hon somnar. Om Mimmi somnar i ens famn på detta vis vaknar hon inte så lätt om man behöver resa på sig eller om man ska gå och lägga sig i sovrummet, då får man bära med henne som en liten bebis och lägga henne i sängen ist.

Ignorera min fula röst samt misstolkning om att Mimmsan har fastnat, det har hon inte, det var bara första gången jag såg henne leka med den :D
video




Anton: Är 4år, Smeknamn är Fjant.
Min stora lilla kelgris, min skygga kissemiss, Anton bor under sängen i sovrummet. Han kommer bara fram för att kela på kvällen eller när jag är ensam hemma. Favorit maten är tonfisk, och julskinka. Anton dricker bara vatten ur kranen, eller ur mina vatten glas. Hans favorit leksak, är en blå glaskula som jag hittade ute i skogen. Anton gillar att sova på A's tofflor (när ingen ser). Anton är rädd för damsugaren. Han gillar när plogbilen kommer utanför sovrumsfönstret, då springer han fram och tillbaka i hela lägenheten för att få med min in dit att titta på plogen tillsammans med honom. Antons favorit låt, är smashing pumpkins-bullet with butterfly wings, Det är intro låten till wale wars på discovery. När han hör den kommer han ut till vardagsrummet och lägger sig på den rosa döskalle mattan, som på bilden intill <----
Anton killar att bli kliad på kinderna och under hakan, om han trivs extra mycket så lägger han sig ned och vill bli kliad på magen, om du skulle få klia Anton på magen så litar han på dig, just nu är det bara jag och A. som har fått göra detta.



Trulsa: Är mellan 3-5år Smeknamnet är Truls.
Trulsa är en hitte katt, som jag och A tog in till vårt hem i Juni förra året, Truls hade gått utomhus i ca 1-2år. Vi tog med henne till veterinären för att kolla om hon hade chip. Vilket hon inte hade, Veterinären gissade på att hon var ca 4 år gammal. Trulsa hade massa fästingar när vi tog hem henne, och pälsen var ovårdad, klorna var trasiga och hon var väldigt mager. Trulsa är våra stora lilla Diva. Hon bestämmer över allt och alla. Hon drar sig inte för att släpa med sig hela fläskfilén från diskbänken för att äta upp den under soffan. Trulsas favorit mat är allt, precis Trulsa äter allt. Hon har ingen favorit hon äter helt enkelt det som serveras. Hennes favorit leksak är A's arbetshandskar. Hon sover gärna på soffryggen hela dagarna. Trulsa gillar att bli kliad försiktigt bakom öronen, hon avskyr att bli klappad, kliad vid svansroten, då biter hon till en i handen och springer och lägger sig någon annanstans. Trulsa är rädd för höga ljud och prassel. Men hon är inte som Anton och Mimmi rädd för damsugaren, nej hon gillar när man drar den på låg effekt genom pälsen på henne, då kärlekstrampar hon extra mycket och kurrar högt.