Sidor

25 februari 2010

Sytt, pysslat och tråkat.


I Tisdags var jag och A till Lidl, och där köpte jag denna söta Hello Kitty mini målar låda! Jag satt och målade med den hela kvällen, A sa att det bara är bra för då behöver jag inte ha tråkigt :D
Jag älskar den! Så enkel men så rolig! Jag känner mig liten igen.

Och igår så lagade jag en av mina sockor som var lite trasiga sådär, och tyckte att det var fasligt roligt att handsy lite, så jag började sy i mina byxor, och det var så roligt att jag bara sydde för att det var just roligt. Målet var inte att det skulle bli fint utan bara för att det var roligt! Och så här ser det ut just nu, jag tror att det kan komma att bli mera. :D

Sen så sydde jag en tröja igår också, för det är ju något som man bara gör, det tar ju ingen planering eller någonting sådant, nej det är bara att klippa lite och sy ihop en tröja. Hehe.
Nej men det var så. Jag hade bara allmänt tråkigt, och visste inte vad jag ville göra. Så jag satt i soffan och slö tittade på tv och började frysa, var lite för lat för att hämta en tröja. Kom sedan på att jag har ett tyg som jag skulle kunna sy en tröja av. Ja jag var visst inte lat nog att sy en tröja men att bara hämta en var jag för lat för haha! Det tog ca 1½ timme att sy denna. :D