Sidor

7 februari 2010

Trafik vett

Jag och A har precis kommit hem från en promenad med grannens hund. Och det är nog inte första gången som jag stör mig på att människor inte kan gå på fel sida av vägen.
När jag var lite fick jag lära mig, att om det inte finns en gångväg eller trottoar, så ska man gå på vänster sida, div. man ska gå så att man möter trafiken inte har den i ryggen. Och Bilvägen som jag tänker på just nu finns det ingen trottoar eller gångväg, det är en bilväg som är så liten att bilarna inte kan åka bredvid varandra.
Och jag stör mig som sagt på att människorna går på höger sida, sen struntar jag i hur liten bilvägen är, man ska ändå gå på vänster sida om vägen!
Är man cyklist ska man cykla på höger, är man fotgängare ska man gå på vänster. Punkt slut!
Gå på vänster sida om det INTE finns någon trottoar eller gångväg!

Förlåt för att detta inlägg blev lite smått aggressiv, men jag menar inte att låta arg. Jag blir bara irriterad på att inte människor kan gå efter rekommendationen från vägverket.

Nu ska jag dricka te. Mumma! :D