Sidor

1 mars 2010

Helgens äventyr


Helgens äventyr är nog en ganska passade rubrik. Har ju inte haft tid att uppdatera här nu i helgen. Men jag gör så att jag skriver i dags ordning så blir det lättast ;P

Lördag: Jag och A åkte till kungens kurva och handlade på Biltema. Det var nämligen Rea, kampanj, jag vet inte vad dom kallade det för men aja. Vi åkte dit för att köpa en DVD-Denver för 199:- Vi har redan en DVD i sovrummet och ett PS2 i vardagsrummet, men det är bättre om vi har en DVD i vardagsrummet oxo. (pssst någon som vill köpa ett rosa PS2 med två kontroller och spel av mig??) När vi ändå var på Biltema köpte vi disksvampar och disktrasor för 10:-/10pack. Jag köpte två stycket kilramar/målarduk, som jag tänkte måla på senare i veckan, bild på det kommer så klart när dom är klara. När jag och A var på Biltema fick jag mess från Jenji som undrade om hon fick komma och sova hos oss.
Som hon självklart fick! :D
När vi var klara på Biltema gick vi in på en av våra favorit butiker, som heter GP.s En super billig chipchop butik som har allt! Från kläder till tvättmedel till mat, en butik på två våningar inte så stor men som ändå har grymt mycket saker, och allt kostar mellan 1:- 200:- Vi köpte bland annat turkiskt cola för 2.50:- Yes stor flaska diskmedel för 15:- (norm. 35:-) schampo och balsam för 7:-/flaskan 1 kg godis för 3.45:-/hg 4st DVD filmer för totalt 100:- en sån där huvud massör för 15:- Jag köpte totalt 48 ting för 348:- det är billigt!
När vi kommit hem så snabb städade jag samt plocka upp alla saker och sprang sedan ner till centrum för att möta jenji och köpa taco!

Söndag: Jag vaknade kl 9.30 och det kliade i fingrarna, jag var pysselsugen! Kunde inte sitta stilla, och blev irriterad på att A och Jenji fortfarande låg och snossa. Div. jag var tvungen att ligga kvar i sängen ett tag till innan jag fick börja skramla och prassla. När Jenji hade vaknat så fick jag för mig att vi skulle ner till Lidl och löpa tillbehör till tårta, jag var sugen på tårta! Och på vägen ner till Lidl (vi brukar gena i skogen) när vi kom ut på gångvägen så stod min mormor där på gångvägen med hennes hund, jag blev lagom förvånad! Vi tog sällskap med henne sista biten till Lidl. ''just konstigt ställe att träffas på'' som mormor sa :P
Väl hemma igen var jag helt slut, plusgrader utomhus, drippdropp från träd och tak, mina fötter ser ut som russin. Jag la mig på soffan och tyckte att vintern får ta och komma tillbaka igen.

Hehe. aja senare på kvällen när jenji åkte hem så lagade jag och A Kina mat och sedan fixade vi tårtan. Och mumms vad smarrig den blev!!! Min inspiration till tårtan var den galne hattmakaren från just Alice i underlandet. Till maten tittade vi på Alice i underlandet.

Efter middagen pysslade jag nya framsidor på mina anteckningsblock som jag köpte på GP.s för 5:-/st

Nu blev det ett jätte långt medelande. Men jag har haft så roligt i helgen att jag ville dela med mig av allt! Tack Jenji för att du kom!