Sidor

30 mars 2010

Mormors kalas och övriga aktiviteter


Nu har det varit lite dåligt uppdaterat här, men har haft en hel del att göra under veckan som varit.
Inte för att jag kommer ihåg så mycket av den efter som att mitt humör har varit upp och ner, det blir lätt så att psyket förtränger det "oviktiga"
I Fredags hade jag konst, som vanligt, jag fixade lite med en lerfigur, som ska målas idag.
I Lördags var det fest för min mormor som fyllde 65år förra helgen. Det var överrasknings party för mormor så hon visste inte vart hon skulle eller vad som skulle hända. Hon hade fått sagt att hon skulle ha oömma kläder och skyddsglasögon på sig. Detta för att det skulle bli en del aktiviteter för mormor på partyt. Bland annat, måla/skissa upp en tavla på hennes tre barn (mamma, moster och morbror) göra en lerskulptur, och brottning med min morbror. Det kom även lite dala folk, som ni kanske vet så har jag ena halvan av släkten i dalarna. Dom såg glada ut att träffa mig, alla kramade om mig och sa "men vad kul att se det, det var länge sen!"
Till middag blev det thimat som morbror beställt, skönt för kvinnorna i huset att slippa laga mat tycker jag :P Jag fick även träffa min nya kusin Elma som är 4 veckor gammal, hon var verkligen en charmig liten sötnos, men jag är som vanligt, vågar inte hålla i bebisar, dom bara gråter i min famn :3
Nu kommer 3 bilder från partyt. Det är en vackert skuren melon, med mormors namn, mormor som super mario, Mamma och jag med "samma" tröja.

Söndag var det kalas igen, men för A systerson som fyllde 19år. Så jag och A åkte hem till honom och fikade. Jag, A och A yngsta systerson satt och spelade XBOX 360 (det eter så va? den vita klumpen?) Jag har velat ha en gameboy länge nu och A hittade en i hans rum som vi frågade om ajg kunde få låna "ta den! jag använder den aldrig, du får den." Jag blev glad!! Nu har jag mitt första "handspel maskin" hehe :P en gameboy advance. Stolt. Fick även ett spel, ett hitta nemo spel, det passar mig bra. Inte för svårt och inte för lätt, 3år och uppåt ;P