Sidor

15 mars 2010

Utflykt till båten

Igår va jag och A och tittade på båten som ligger i kanalen, där vi bor. Den bokstavligen ligger ned.
Vi gick bland annat ner dit just för att det är lite spännande med båten, men även för att vi hört att det ska finnas bävrar där, och tro det eller ej men vi såg minas två stycken, fick tyvärr inget foto på dom, men det kommer nog flera chanser. Det jobbigaste med båten turen var att det är så djup snö där. Mina fötter sjönk ner hela tiden. Medan A trippade som en ballerina ovanpå snön, men som jag brukar säga till honom "du har ju inbyggda snöskor, det är fusk!" Efter att vi tittat färdigt på båten så gick vi längst kanalen och tittade på ankorna, vi såg en vit bland alla dom bruna och brungröna, den var på något vis så vacker, men så ensam. jag tyckte om den.

Och så lite lördags myr. Som jag skrev i tidigare inlägg så var vi på bio i lördags och såg Green zone. Se min recension på den nedan. När vi var klara på bion hade A lovat mig att köpa mera nudlar så dom ''gamla'' är slut. Sagt och gjort vi köpte 30 packet för 95:- och goda är dom! (vet man vart man ska gå så är det alltid billigt) Ett utav dom paketen var rosa, till och med nudlarnas buljong var rosa. Dom är mina nya favoriter just för att dom är rosa =^.^=