Sidor

2 april 2010

Glad Påsk! ( *)>


Glad Påsk till er alla!
Själv hade jag helt glömt bort att det var påsk.
Har ju självklart sett alla kyckling bilder i div. tidningar, olika påsk erbjudanden, godis och mycket mycket mer. Men trots att jag sett allt detta så har jag inte på något sett reflekterat till att det kanske skulle kunna vara påsk.
Är detta kanske ett tecken på att jag borde vara lite mera social och kanske isolera mig mindre?

Förra veckan kom jag på påsken. Tänkte att det är ju snart April månad och videkissarna har ju börjat slå ut, är det inte nu som det brukar finnas fjädrar i olika våriga färger i butikerna? Kollade i min kalender och såg att nästa vecka är det ju långfredag! Och det var länge sen som jag hade råd att skicka påskägg till någon, dom första som jag klart tänkte på var min familj. Till dom skickade jag på lådan en liten ask med tre lyckokakor! Till Jenji skickade jag en teckning och en hemlig text. Till mina kusiner skickade jag Sverige mössan. Jag kände mig glad efter att jag stängt locket på den stora gula lådan utanför macken.

På Söndag är jag och A bjudna hem till min Mama på påskmiddag, ska bli kul! Kanske ska man försöka hitta dom där klassiska påskblommorna att ha med sig?

(bilden är från förra året då jag och min syster målade påskägg i dalarna)