Sidor

26 april 2010

Helgens äventyr

Dagens låt! :P


Plantering.se det är så det känns i mitt hem nu :P krukor med olika frön överalt, i fönster på diskbänken, bredvid spisen, och så klart utomhus! Vi har planterat detta: Persilja, basilika, ringblomma, potatis, rabarber, tomater, paprika, sallat, spenat och ärtor! Jag känner mig så duktig! Igår satte jag och A en lite krasslig buske på framsidan också, för det ska ju se "enhetligt ut". som "styrelsen" i området säger... morr och hennes/honoms tomt sticker ju inte ut ett dugg då..... Men hon/han bryr ju sig inte om det för hon/han är ju styrelsens ordförare.... morr.... aja...

Jag har ju tilochmed börjat trotsa min egen fobi mot div. kryp och maskar oxo!!!! STOLT! jag skulle aldrig vågat göra det för ett år sen! Förra året vågade jag min på en promenad i skogen, i år vågar jag gräva i rabatten! å ni som inte har den här slags rädsla kan inte ana hur stolt jag känner mig att jag vågar!!!!!

Ifredags kom David på besök hem till oss. Vi hittade ett alfapet i en container bakom skolan som vi "snodde" så jag och David satt och spelade lite, gick väl sådär. Men det var kul och det är väl det som är huvudsaken!

Jag har även ägnat nästan hela helgen åt att måla tavlor till utställningen som närmar sig med stormsteg! Jag har fortfarande mycket kvar att göra klart, men det går snabbare nu när jag köpt hem akrylfärger ^.^ Här får ni en liten tjuvtitt på en av dom alla tavlor som jag gjort, resten får ni se när utställningen varit. :P