Sidor

9 april 2010

skitväder och glada tankar

Idag har jag haft konst hela dagen! Har börjat skissa upp min tavla till utställningen som kommer att hållas senare i vår.
Hehe jag tänker inte säga när för jag vill typ inte att någon ska komma eftersom att jag är så oförberedd på detta. Måste måla massa tavlor och skapa en massa saker på lite drygt en månad, så är lite stressad. Men men, idag har jag som sagt hunnit skissa upp en tavla på Einstein, och fixat med en annan av mina tavlor som jag länge varit missnöjd med, men som nu kan komma att bli något bättre. Jag ska även skissa och måla upp en tavla till som jag håller hemligt för det ska bli en present, så han/hon ska inte få veta något om det förrens det är dags för utställningen. Jag ska fixa till en skulptur av Cinnamoroll, och brodera ansikten på en virkad Pikachu, och ett ansikte på en vantkanin. Mer om detta säger jag inte nu för då blir jag bara mera pressad att detta måste vara klart.

I onsdags firade jag, Jenji och Amanda att vi har känt varandra i 6år, sen firade vi Jenji som fyller år nästa vecka. Dom kom hem till mig, vi fikade äppelpaj och gjorde pärlplattor. Jenji tyckte att det var så roligt att hon köpte hem till sig igår ^.^ "tack för att du inspirerat mig!" fick jag i ett SMS igår! *lycklig* Av mig fick Jenji en hemgjord skrivbok. Och av Amanda en sovmask!

Just nu sover jag så dåligt på nätterna att jag är ständigt trött, somnar helt utmattad och vaknar trött. Jag vaknar flera gånger om natten och kan inte somna om. Om detta plötsliga sömnproblem är pga av den nya årstiden, att kroppen måste ställa om sig för ljusare dagar och varmare nätter. Kan även bero på att ajg går runt och oroar mig för en nära kompis som ska ha bebis nu snart. Vill ju inte att något ska hända henne eller bebisen. Hon lugnade mig i veckan när jag ringde och frågade hur hon mår, "Carro jag lovar att säga till om det händer någonting, du behöver inte oroa dig!"

Nu ska jag gå och dricka mig en kopp te, och titta på en film. Bara ta det lugnt tills A kommit hem.