Sidor

18 april 2010

Trädgårdsjobbet is soon done!

Idag har jag och A jobbat i trädgården i nästan 6timmar none stop. Jag är helt slut!!! Jag har klippt buskarna så nu är den jämna och fina, rensat bort gammal gräs och torra, döda kvistar. Jag kände mig duktig som trotsade min egen fobi mot maskar och div. kryp. Jag hoppade nog 2 meter så fort jag såg en spindel men gav min f*n på att jag skulle bli klar med detta idag. När buskarna var städade så bar det av med 3 skottkärror med grenar till komposten. Väl tillbaka till baksidan så hade A's mamma kommit på besök. Hon hjälpe mer en gärna till med att rensa en av våra rabatter, planterade lite lökar (tulpaner tror vi) som låg gömda i jorden. Tog fajten tillsammans mot kirs kolen. Jag grävde en ny rabatt att ha två av dom alla sex rabarberplantorna i, satte stenar och gjorde fin fint ^.^ A grävde till en ny rabatt som vi ska sätta tomaterna i senare, och jag envisades med att sätta ner två potatisar. Kanske får vi färskpotatis till midsommar? :D Just nu ser jag ut som om att jag har fajtas med en katt på armarna, jag klippte ju buskarna i bara linne.... Jag får väl skylla mig själv haha!

Nu ska jag lägga mig på soffan, och slappa framför en bra film. Till middag idag blir det kyckling wook med nudlar, mumms!