Sidor

6 april 2010

Vårkänslor och pyssel!

Har ju inte skrivit här på några dagar för jag har haft annat för mig så nu kommer min helg!

Igår kom Lillskiit och hennes tvilling bror hem till mig och A. Tvilling och A spelade mest TV-spel medan jag och Lillskiit gjorde pärliga plattor! Jag tyckte att det var så roligt att jag var tvungen att göra flera när dom åkte hem. Sista pärlplattan jag gjorde var klar runt halv ett på natten. haha så idag är jag väl lite så där lagom segis :P

I söndags så var jag bjuden på påsk middag hemma hos min mama! Vi fick potatis, lax korv och köttbullar, samt ägghalvor och annat smarrigt! I påskägg av mamma fick jag en hello kitty ägg kopp. Bild på den kommer när jag fotat den! I ägg kopparna som stod på middags bordet hade mama satts kinder ägg och hellokitty kinder ägg! så gulligt! Det var närstan ingen som ville ha sina överraskningar så jag tog/fick dom :D jag samlar på kinder leksakerna speciellt flodhästarna. A var egentligen också bjuden till mama men han skulle hem till sin mormor som han inte träffat på 3år. Men som mama sa, det kommer flera gånger :D

I lördags så var det min och A's dag. Första dagen på länge som vi inte ska göra någonting, så vi ägnade dagen åt att bara sega och pyssla. Började dagen med en smarrig frukost. Sedan så blev det att "påta" i trädgården/baksidan. Jag klippte buskar och A grävde upp en rabatt som vi ska plantera tomater i senare. En kaffe i solen blev det sedan tillsammans med pyttipanna. Jag blev faktiskt lite brun på armarna! Mitt nyårslöfte är ju att bli så brun att det blir en kant efter linnet på axeln. Jag har inte varit så brun sen jag var liten, eftersom att jag inte är någon solmänniska. Sa som 15åring att jag inte var brun för att jag var allergisk mot solen. haha!
Till middag gjorde vi hemgjort sushi!