Sidor

10 maj 2010

Helgens som kom och gick.

I helgen hade jag fin besök minsann! Både Amanda, Jenji, och David kom hem till mig och A. Amanda, jag, Jenji och A började hela helgen med att titta på en utställning som jag är med på i biblioteket. Amanda och Jenji, verkade ganska stolta :D Sen bar det hem åt, efter en väääädligt stressigt snabb handlande på ICA. Och jag är inte direkt den stresståliga typen, jag blev aggressiv och gnällig, fick nästan raseriutbrott där inne på ICA, inte ett dugg roligt. (Säger det igen tjejer förlåt för det men jag kan inte kontrollera mig när det blir som det blev...)

När vi väl kom hem blev det att baka sockerkakan som vi skulle ha till efterrätt, hade svårt att bli av med stresshanden på min axel så mitt dåliga humör hängde i sig ett bra tag. Stressen berodde på för lite sömn, planering för utställningen som vi skulle på, på lördagen, samt att jag har spänt mig och varit otroligt nervös inför allt detta. (lugn kommer till det.)

På kvällen blev det sen middag med fiskgratäng och ris, mumma vad gott det var! Sen blev det efterrätt med sockerkaka, vaniljglass och hemgjord hallonsås. Mumma säger jag bara!
Amanda hade fyllt år så jag och Jenji hade fixat en gemensam present med lite hemgjorda saker^.^ bland annat en mobil att ha i taket, en skrivbok, och halsband.

Dagen efter (lördag) vaknade jag med ett ryck (11.08) och trodde att vi hade missat den "riktiga" utställningen, kutade upp och väckte Amanda och Jenji, slängde igång kaffet, och slet fram frulle i 100km i timmen typ. Lugnade snabbt ned mig då jag upptäckte att det var en hel timme kvar till utställningen öppnar och hela 4 timmar kvar till den "stänger" hehe.

Jag har helt enkelt haft en stressig, full fart men trevlig helg!
Nedan kommer lite bilder från både utställning och övrigt. Ni får lista ut själva vad som är vad.