Sidor

3 maj 2010

Valborgsfirande och 40års kalas!

Jag avslöjar inga namn i detta meddelande. och ursäkta om felstavat ^.^

Min Valborg har varit helt, ursäkta fjoll ord, men den har varit helt otroligt underbar!
Jag och A firade ju då inte direkt valborg på det klassiska viset, ni vet dricka sprit, gå till Majbrasan ect. Nej vi ägnade hela den dagen åt att packa.
I lördags så var vi bjudna på 40års kalas, A's syster fyllde år, hon hade bjudit med oss och dom flesta av hennes allra närmaste vänner ut till Rånö som ligger en bit ifrån Nåttarö.
Jag och A åkte hemifrån med en buss som gick 7.45 och sedan med en båt kl 8. Båtentill Rånö från Nynäshamn fick vi samåka till, den båten gick 10.45.
När vi kom till båten så såg jag att en vän till mig också fanns på plats och inte bar av en slump skulle ut till Rånö utan även skulle vara med på festen! Jag blev så glad, hon och hennes dotter höll i ett kafé i stan för ca 2år sedan, men var tvungna att stänga, jag och A har inte sett henne sedan dess, och nu så stod hon där på på bryggan och vevade med armarna "CARRRROOOO!!!!!"

När vi åkt med båten till Rånö väntade det hela 2.5 km gångväg till huset som vi skulle få bo i. A fick lyxen att åka i en liten båt med all packning i och slapp gå. Jag hade inte problem med att gå jag inte! Jag gick hela vägen tillsammans med A's äldsta syster^.^ vi pratade om allt hela vägen fram, hon är en så mysig person. Halva vägen kvar så hade födelsedagsbarnets dotter och hennes tre kompisar dukat fram fika på en sten, pannkakor med grädde, färska bär och drinkar. Så mysigt!

När vi kom fram till huset så fick jag och storasyrran hjälpa till att konka och dra packning från båten som A åkte med hela vägen upp för en hal backe, sen var det dags att "paxa" rum.
Dom flesta kom jätte långt bakom mig och storasyrran och sa "ja ha, var det därför det var så bråttom, för att paxa rum haha!"

Måste få säga att hela den här helgen är för bra för att kunna beskrivas med ord.

Detta var enligt mig både ett party och ett slappna av nu vi är i skärgården! Alla låg på gräset och solade, satt vid bryggan och njöt av vinden i håret, några gick på upptäcktsfärd i skogen, andra spelade fotboll, medan resten satt på bänkarna vid långbordet och bara pratade.
Vi grillade till middagen, födelsedags barnet fick öppna packet, hon grät av glädje för varje ny present och sa när det var den sista
-"jag vill ju inte ha några packet, min present är att alla ni som är här har tagit er tiden att komma hit för att fira mig! att alla ni är här och har trevligt, att bara få se er alla samlade, att ni är här för min skull, det är min present!" och så började hon gråta glädje igen.

Senare på kvällen blev det brännboll och tips runda, sitta inne vid öppna spisen, äta chips och godis. lyssna på bra musik och bara vara.

Tack födelsedags barnet för en jätte bra fest!!!! Detta får vi göra om ^.^

Här kommer lite bilder, som inte är allt för avslöjade om vilka som var där och inte.