Sidor

18 augusti 2010

Dagens aktiviteter


Fikat med KP-Conny idag. Jag tog en groda som snask. Brukade äta dom på café i Sollentuna när jag gick i skolan där. Men denna groda som jag åt i min hemort var fasligt äcklig. Blä!!!

Inatt vaknade jag av att någon skrek, skrek som om att det vore liv och död. I nästa stund så tändes lampan i sovrummet, och jag trodde att även A hade vaknat av detta, och i sin förvirring tänt lampan för att ta reda på vad det är. Hör sedan A säga "älskling ta det lugnt, jag är här, vad har hänt?" Långsamt så förstår jag att det är ju JAG som skriker. varför skriker jag? Mitt hjärta slog så fort och så hårt, jag kunde inte andas ordentligt, hyperventilerade, och skakade, tårarna bara rann och rann ned för mina kinder, och långsamt kunde jag lugna ned mig. A kramade mig hårt på ett snällt sätt, och vaggade mig lugnt i sin famn tills jag helt lugnat ned mig.
Ärligt talat så vet jag inte varför jag skrek. Antar att jag visste det då varför, men idag så minns jag inte varför.
Det jag minns var att det var en otäck känsla i hela kroppen och jag förstod inte riktigt vad som hände.

Jag kan bara anta att jag inte mår så jä*la bra just nu. Men är så himla glad att jag har min A hos mig när det är så här. Frågan är hur länge orkar vi? Hur länge orkar vi med mig?

Igår kväll målade jag ännu en tavla. Här har ni en bild på det. Tavlan står för ångest. Att vara fången i ångestens mörka håla. Sen är inte ångest för mig ett stort blått monster, men flickan i monstret är fången i ångesten... Ja jag tror ni fattar.