Sidor

22 augusti 2010

höna av en fjäder


Gick ned till den lokala secondhand butiken där jag bor, (har stäng på söndagar) för att lämna lite saker som jag inte vill slänga men heller inte behålla. Det var allt från spontan köpta DVD filmer som jag inte gillade och heller inte kommer att gilla senare, till böcker jag läst men inte tyckte om och som böcker ajg aldrig läst som jag nog heller inte kommer att läsa, för det är inte i min smak.

När jag ändå var ner för att lämna detta på trappen utanför tänkte jag samtidigt gå för att fylla på mitt förråd av cigg. När jag står där i kassan för att betala upptäcker jag efter att ha kollat plånboken ett antal gånger att mitt kort inte ligger däri. Får först panik "har det blivit stulet? har jag tappat det?" Och får tänka efter en stund, och kommer på att jag betalade räkningar i morse och måste ha glömt att stoppa tillbaka kortet i plånboken. Väl här hemma igen efter en spänd stund ser jag att det ligger ju här, på bordet. Pust.

Men känslan när jag stod där i kassan var inte kul. Kändes som att tårarna skulle komma på besök och att alla inne på macken snart skulle börja skratta åt min svaghet och ljudet av masken när den föll till golvet. Den var verkligen inte kul.
Nu började jag ju inte gråta och jag tappade aldrig min mask. Tur var väl det. Men masken släppte däremot sitt klister mer och mer för varje steg som ajg kom närmare min ytter dörr. Paniken och dom onödiga tankarna på vart kortet kunde ha tagit vägen tog nästan knäcken på mig.

Hatar när jag bygger upp dessa katastrof tankar som bara gör saken värre en vad den är. Gör inte en höna av en fjäder eller vad man nu brukar säga....

Jaja, nu är jag hemma och måste samla mig lite innan jag vågar mig tillbaka ut. A är inte hemma idag men kommer nog hem om en timme eller två, och när jag ändå möter honom vid bussen kan jag ju ha sällskap av honom. Så detta ordnar sig nog på ett sätt eller ett annat.

Nu ska jag fortsätta packa saker jag inte kommer att använda innan flytten samt sortera lite saker. Har planer på att storstäda i morgon också, så det ser snyggt ut när besiktningsmannen kommer i nästa vecka. ^.^ (lite nervös inför det men men...)