Sidor

1 september 2010

Sömnproblem.se

Ja det är så det är just nu, somna är något som jag har tappat bort manualen på hur man gör... Jag kan verkligen inte somna. OCH när jag väl har somnat så kan jag inte sova. Jag vaknar och somnar, drömmer mardrömmar eller drömmar som är så verkliga att jag inte vet om jag sover eller är vaken. Känns som att jag inte får slappna av på natten som människan är ämnad att göra... Skit jobbigt det här.

Jag gör som jag ska, tar min sömnpiller på kvällen, och tar insomning innan jag går och lägger mig, sen är det samma sak varje natt, och har varit det i snart 2 veckor. Jag dricker mitt kvälls te, jag tar en dusch, lägger mig i sängen och försöker göra det mysigt, men sen kommer den vanliga lilla valsen. Jag vrider och vänder mig, går upp för att göra något så jag blir trött, går och lägger mig, vrider och vänder mig ect, ect....

As jobbigt det här! Jag sover i snitt ca 3-4 timmar per natt, det är iaf några timmar men inte tillräckligt för att känna mig tillräckligt pigg för näst kommande dags äventyr...

Suck, suck, suck...

Nu är det då så här mina kära blogg läsare, jag vill ha era TIPS på hur ni gör när ni ska somna, både då ni har det svårt att somna, men även då ni somnar direkt, hur gör ni? vad är era rutiner inför sänggående?

Nu ska jag hänga tvätten och damsuga hela lägenheten, senare ska jag sortera lite i mina skåp för att se vad som ska slängas och sparas... Om det är någon som vill ha något så säg till, så kollar jag om jag har det ^^