Sidor

18 oktober 2010

En sån där dag...


Idag är det en sån där dålig dag igen.
En dag då psyket sakta börjar vackla på kanten av välmående och skit.
En sån där dag då allt känns som en ändå stor press på ens axlar.
En sån där dag då man tror att allt som är fel är just mitt fel.
En sån där dag då jag är skör.
En sån där dag då jag kanske kan spricka och istället dyka ned i gropen av ångest och mörker.
En sån där dag då jag bara inte vill vara, inte vill finnas.
En dag då jag önskar att allt bara försvann för en stund så jag hinner klättra upp dom ynka metrarna som jag lyckats glida till.

Känner mig pressad av alla måsten, svek och missförstånd.

hoppas att jag inte glider så långt ned i spiralen att jag inte kan ta mig upp på egen hand igen.
Att jag kommer att behöva be om hjälp.
Jag vill klara det själv.
Det säger jag alltid och så står jag där sen och inser att jag borde ha bett om hjälpen innan det blev som det blev.


Suck, suck suck...