Sidor

25 oktober 2010

En sån där natt då man bara tänker.













Ja, inatt är en sån där då man bara tänker, en natt då man inte kan somna, för man bara ligger och gnager, på allt från hur regnbågen egentligen fungerar, till vad som händer efter döden. Från hur mossa egentligen uppstod, till varför stjärnorna kan synas så starkt på så stort avstånd.
En natt då man tänker. En natt då man överväger hela långa natten om "jag inte ska ta den där imovanen iaf", en natt då man funderar på om man kanske borde vända sig om, ifa det kanske är en bekvämare ställning, att somna i.
En natt då man bara gör allt utan att lyckas somna.

Inatt är en sån där natt då man bara tänker, gnager och funderar på allt...

Just nu sitter jag vid datan, läser olika bloggar, kollar olika bilder, olika typer av inspiration, tittar på videor på youtube.
Funderar och överväger om jag kanske inte är tillräckligt trött för att lyckas somna nu? Övervägen om den där imovanen inte är dags att ta nu, det är ju inte försent för imovane iaf, den är ju inte som propavan då man inte vaknar. Men den där dåsigheten som om man vore full dagen efter? Vill jag ha den imorgon om jag ska till konsten då?

Idag är en sån där dag då jag skrivit flera blogg inlägg på en dag, jag själv som inte tycker om när folk lägger in miljoner inlägg flera gånger dagligen. "Men jag har ju bara gjort det idag, så det är nog ingen som tycker det är irriterande, eller?"

Det är oxo en sak jag funderar på, varför ska jag egentligen bry mig om vad alla andra tycker, gillar och tänker? Varför ska jag anpassa mig till dom? Bara för att jag råkar vara personen som föredrar rosa och inte gult, ska personen som gillar gult känna något slags måste att gilla rosa bara för att jag råkar göra det, bara för att jag inte gillar när folk lägger in massa meddelanden varje dag i sin blogg regelbundet, ska den personen behöva minska sina inläggs antal för att behaga mig då?

En annan sak, jag är så kallat dyslexi, ska jag behöva oroa mig för att folk tycker att jag använder mina ord på fel sätt, när jag egentligen sitter här och tränar, övar och försöker placera orden rätt, i rätt situation? Nej. För jag försöker. Nu är det ju så att jag har ett rättstavnings program och därför är dom flesta orden rätt...

Varför anpassa sig till alla andra? varför gör folk det egentligen?

En natt då jag funderar på mitt hem, ska jag köpa den där hyllan eller kanske den där, får den plats där eller är den andra bättre för den är mindre? Ska jag ha den där mattan, eller ska jag ta den där, passar färgerna verkligen in? Och hur gör jag med den fula hatt hyllan ska jag sätta draperi eller köpa en ny?

En natt då jag funderar, hur tänker egentligen politikerna när dom ger minimum norm till personer som har högre utgifter varje månad än en person som har högre inkomst? hur tänkte dom när dom ger en sjukskriven **** kronor varje månad, förväntar dom sig att man ska ha råd med läkar kostnader för både psykiatri samtal och ev inläggningar då och då, piller som läkarna skriver ut som om det vore godis, och sen ska vi ha råd att inte frysa om vintern, men i slutändan har man bara 200:- kvar efter hyran-elen-tv-licensen-läkarsamtalen-mediciner-maten-ev husdjur-kläder-och nöjen. Det blir inte mycket kvar...
Så sitter dom där och lever på mina skatte pengar och gottar sig varje helg med oxfilé och kantarell sås medan jag får nöja mig med korvstroganöff och ris som lyx en gång i månaden?

En natt då jag funderar på om snön verkligen kommer ligga lika länge i år som förra året, och att jag isf skulle vara så lycklig, men undrar varför alla klagar så fort snön har fått ligga en ynka vecka, och vill ha sommar och sol redan.
Inte så konstigt att vintern känner sig o välkommen när alla tjatar om gröna ängar varma bad och solbränd hy, då vintern bara har att erbjuda, snöslask, halka, kyla, rosiga kinder, lyckliga barn i pulkabaken, snögubbar på var och varannan baksida, värmeljus och glögg till juletider.

hmmm... Många funderingar, få svar...

Om man inte ska ta den där imovanen iaf då?