Sidor

28 oktober 2010

Home made självlysande sthärnor

Idag har jag inte gjort så mycket vettigt egentligen. I natt var första natten då jag fick sova ut, somnade vid 1 och vaknade inte igen förrens vid 10.30.

När jag väl orkat gå upp ur sängen blev det som vanligt full rulle :P Jag åt frulle samtidigt som jag förberedde dagens pyssel, jag skissade vidare på min tavla som ska vara med på en utställning i mars, byte lakan på sängen och letade fram all tvätt i lägenheten, jag har ju tvättstugan på måndag.

När jag kände mig klar med det så blev det lunch, lagom tills A kom hem, A jobbar ca 200m hemifrån och det tar ca 5 min att gå hem för att äta lunch, alltid mycket trevligare att få lunch sällskap :D

När han gått tillbaka, gick det vidare på små plock i städformat.
Satte mig tillslut i soffan och på började dagens pyssel, som blev Självlysande stjärnor! :D

När vi flyttade så lämnade jag kvar mina stjärnor som jag gjorde dit för kanske 2 år sedan, jag lände ingen lust att stå och plocka ned allihopa, och frågade därför personen som ska flytta in där om hon ville ha dom, och det ville hon ^^

Så idag har jag pysslat ihop 50st nya stjärnor, och nu sitter jag och väntar på att dom ska torka, och det har dom nog inte gjort förrens senare ikväll...
Jag har tidigare försökt att fota mina självlysande stjärnor i mörkret, men det blir inte alls några bra bilder, MEN om jag lyckas så kommer det upp en bild på det i ett senare inlägg. :D

När jag gör stjärnor så klipper jag bara ut stjärnor i vanligt papper, Men det är ju såklart bättre om man tar ett tjockare papper.
Sen målar jag bara på självlysande färg, låter det torka och sätter upp dom i taket med lite tejp eller häftmassa ^^