Sidor

18 oktober 2010

Mormors tofflor får detta inlägg heta :D

Idag har jag virkat mormors tofflor. Ni vet mormors rutor? Om man virkar sex stycken sådanna och sedan virkar ihop dom till tofflor? Då blir det mormors tofflor hihi.

Jag har inte fotat mina för dom blev lite knasiga efter som att det mest var ett test. Men ska senare idag slänga ihop ett par till.
Jag är hyfsat snabb när jag virkar så en ruta tar mig ca 3 min att virka och sedan sätta ihop allt tar mig ca 10 min. Så ett par tofflor för mig tog ca 30 min^.^

HÄR kan ni se hur man gör

och HÄR kan du se hur man gör en mormors ruta ^^

Och HÄR kan ni se bilder från google.com ^^

Kan erkänna att dom e ju inte direkt dom snyggaste tofflorna, men otroligt sköna att bara lunka runt i hemma. Planen är iaf att göra några stycken typ 6 par kanske som gäster kan få låna när dom kommer hem till oss.
1. för att det kan bli kallt på golven i vinter.
2. för att det är mysigt att ha tofflor på sig
3. för att jag själv skulle tycka att det är gulligt att få låna någons hemvirkade tofflor bara för att gästerna inte ska behöva frysa om fossingarna :3