Sidor

31 oktober 2010

varit lite lat och inte uppdaterat här :P

Ja. som sagt. Och det är för att:

i Torsdags: så var jag och A hem till en av A's kompisar Perka, Vi åkte nog hemifrån kl 18:00 och var i Huddinge runt 19.20, vi åte Pizza och gick sedan hem till P, slappade och snackade skit, coh han visade med stolthet upp sitt hobby rum, som var som ett museum! Helt otroligt! Hans hobby är nämligen WW2 ^^

I Fredags: så var vi till Arninge och tittade lite i den nyöppnade butiken XXL vi köpte inget speciellt egentligen, men det var kul att se butiken, det lustiga var att det var kö hela vägen ut på parkeringen så man fick gå in i butiken i sen lite labyrint, som på grönan X)
Efter det så åkte vi med UK (en kompis till oss) till Willys i åkersberga och handlade middag, och sedan hem till henne, vi käkade middag och hade det trevligt :D
I Lördags (igår) Så var vi till Alby och handlade på Biltema och en billig butik som vi hehe kallar för "billiga turken" hehe för att det är mest utländska saker i matvägen där hehe:) Butiken heter iaf. EG's har jag lyckats komma ihåg nu :P
Jag köpte iaf där, en ny katt låda för 29:- 3, 2pack strumpor för 15:- paketet, Habanero pasta för 4.50:- kattsand för 59:- (10kg! det är as billigt för klumpe!) te silar för 5:-/st kaffe för 10:- 100 pack hårsnoddar för 10:- sugprops krokar för kakel i kök/badrum 5pack ROSA :D för 5:-

Ja det var ett urval av vad jag köpte där, så jag är som jag alltid är när jag lämnar EG's NÖÖÖJD! :D

När jag och A kommit hem så hämtade mormor upp mig och åkte hem till hennes väninna Stina som är en helt otrolig konstnär! Jag blev jätte inspirerad av sakerna hon målat! Hon hade påbörjat en tavla som hon gav till mig och sa "du kan ta hem den här och fortsätta på den så får vi se vad det blir " Jag blev jätte glad! Så just nu hänger den tavlan som bara är grundad på vila på min vardagsrums vägg så jag kan bestämma mig för vad det blir ^.^ Tror jag kommer ta med den till konsten på tisdag och måla på den där ^^

Och idag Söndag: Så har jag sattit kakel dekor på mitt kökskakel, jag köpte för kanske 1år sedan en rulle med 5 meter självhäftande Zebra mönster, som jag idag har roat mig att klippa i lagom bitar för att sedan sätta på kaklet i köket, jag är skit nöjd, och börjar faktiskt att känna mig mer och mer hemma i denna nya lägenhet, med mina självlysande stjärnor, mitt kakel dekor, planerna på färger (om målning) i vissa rum, konsol hyllor är på G ny dörrmatta, ect. Ju mer jag finular hemma desto med hemma känner jag mig ^.^

Jag ska nu fixa lite med saften som jag står och kokar, Det blir jordgubbs och äppelsaft ^.^
Hade tänkt baka idag också men jag glömde ju såklart att köpa jäst när jag handlade tidigare idag

OCH NI! NI HAR VÄL INTE GLÖMT ATT DET ÄR VINTER TID IDAG?

För att lättare komma ihåg hur klockan ska ställas, så har A lärt mig en finlulig sak :P
På vintern ställer man TILLBAKA grillen(klockan) och på sommaren ställer man FRAM grillen(klockan) :D