Sidor

21 november 2010

Betty Blue

Sitter och tittar på filmen Betty blue,
Som är en av mina många favorit filmer.

Betty blue är en film som jag aldrig tröttnar på...

Första gången jag såg den, var när jag var inlagd på psykiatrin när jag var 15-16 år, minns inte exakt.
Filmen visades då på en av dom få kanaler vi hade, klockan var då 3 på natten, och det var som en av mina många nätter där. Sitta uppe så länge jag orkade, eftersom att ingen av sömnpillerna jag fick fungerade, inget fick mig att somna. Så jag var en av dom få som fick sitta uppe, vilket inte är så vanligt att man får göra på psykiatrin, om man inte har "special" tillstånd...

När jag sedan för ca 4 år sedan av en slump hittade den på åhlens city i Stockholm så var jag bara tvungen att köpa den. Minns att när jag läste på kategorin på baksidan av filmen "erotisk/drama" Så blev jag lite nojig, "jaha är detta någon mjuk porr jag har köpt eller :P"

hehe, ja jag kan erkänna att det är en hel del sex scener i filmen, men det är ju inte det jag tycker är så bra med filmen, det är själva handlingen, och att jag på något udda sätt kan relatera till Betty, att jag kan känna igen mig, och förstå henne. Och det var nog på det sättet som jag föll för filmen, för hur ofta är det egentligen man hittar en film som man faktiskt kan känna in sig i, känna igen sig i, nästan så pass mycket att man skulle kunna tro att filmen är skriven ut efter ens egen lilla liv. Det är oftast dessa filmer som är dom bästa.

Har ni någon/några filmer som ni gillar och som ni kanske kan rekommendera, eller skriva en liten recession om, så jag kan få läsa :D