Sidor

9 december 2010

Carro's Baconröra

Här kommer ett super enkelt recept på bacon röra, som man kan kombinera på många olika sätt! :D

Du behöver till 2 portioner:
Ett paket Bacon
En bit purjolök (ca 10cm)
½ paprika
2dl frysta champinjoner (går super bra med färska också)
1 burk lätt CR fraige

Gör så här:
Klipp baconen med en sax i 1cm stora bitar direkt ned i stekpannan, och låt detta stekas i ca 5 min OBS! INGET STEKFETT (marg, olja ect)
Lägg i den tinade champinjonen, och låt steka i ca 2 min till, i med purjo och paprikan och stek i ca 1 min
Nu häller du i hela burken med CR fraigen, och rör i hop det på låg värme om det kokar så kan det bli grynit och det är inte gott. :)
Salta coh peppra efter smak, jag brukar även ha i lite chilli pulver typ 1-2 tsk.

Servera detta med pasta! Bacon röran tar ca lika lång tid att steka ihop som det tar för pastan att koka klart altså matlagnings tid ca 10 min

Det som är bra med denna är oxo att den är billig! :D Man kanske inte ska mummsa den varje dag då det är ganska fett, men som lite "lyxigare" vardags mat är den perfa! :D

TIPS! Om du sparar lite av röran och lägger det i kylskåpet så är det en super god röra att ha på baguett :D