Sidor

2 december 2010

Det där med Broddar på skorna


En kompis sa till mig:
"nu får du tycka att jag är jätte töntig, men jag funderar på att köpa broddar."
och jag svarade:
"varför skulle det vara töntigt? Det är ju jätte smart! Slippa halka."

Ja men det är ju det.
Varför skulle det vara töntigt att ha broddar, nog för att man oftast bara ser gamlingar med broddar, men för det så är det inte töntigt. Det är jätte smart.
Om man skulle halka så riskerar man ju benbrott eller stukningar, som för det första tar lång tid att läka, och gör ont. Och hur kul är det att försöka få på sig jackan med ett gips på armen, eller hoppa runt med kryckor mitt i vintern?

Så det jag vill ha sagt med det här inlägget är helt enkelt
Det är inte töntigt eller nördigt att vara smart och använda broddar.

Så jag säger! Go for it! Be smart! :D