Sidor

27 december 2010

Hypomani?


ojoj! nu får jag nog allt ta och sakta ned i mitt tempo lite här va?

Jag har nu i ca 3 dagar varit på gränsen till hypomani stadie, och det är både kul för man mår ju prima, men dåligt för man vet hela tiden att snart slår allt om.

Som idag har ajg haft "mani" i plock pill och städa.
Jag har sedan kl 8
  • städat hela sovrummet, topp till tå, och det tog nog ca 3-4 timmar
  • städat hela vardagsrummet där med 2-3 timmar, sattit upp gardinstång i hallen. för ytterdörren är en riktig värme tjuv
  • satt upp foto tavlor i köket, för att se allt jag blir glad av.
  • sattit upp anslagstavlan med alla julkort
  • sorterat i alla skåpen i köket.
  • städat hela badrummet
  • varit i centrum och handlat middag och lunch
  • varit på biblioteket
  • hunnit koka soppa
  • städat utanför ytter dörren, div. ställt i ordning snö spaden, sopborsten, pulkan.
  • lagat brevlådan som e trasig, så blev ngn alt. lösning
  • bokat tvättstugan
  • kollat tiderna på grovsoprummet
  • ringt till ungdomsgården för att fråga om dom vill ha min soffa ist för att slänga den
  • för ängt en sladd på en taklampa så den kan sättas upp i taket
  • hängt upp lampan
  • sorterat bilder på datan
  • tittat på film
  • gjort ett par örhängen
  • skissat på olika tavlor (idéer)
  • diskat

ja och i denna stil fortsätter det, just nu sitter jag med en kopp te FÖR att varva ned.

Som ni kanske vet (eller minns inte om jag skrivit det här "/ ) så tar jag en annan typ av sömnpiller just nu, just för att få sova om natten. Tidigare sov jag ca 2-3 timmar per natt och har gjort det i ca 2 månader. Och nu i natt och natten innan har jag TROTS dessa piller börjat sova sämre igen. Jag äter circadin, propavane och imovane. och när jag började med det i måndags (tror jag) så sov jag i ca 8 timmar nu sover jag ca 4-5 timmar per natt. gaaah!!!!!

Jaja. Hoppas att ni alla har det bra! :D

Och om det där manin... man kan nog säga att det är rent här hemma nu va :P