Sidor

26 december 2010

Jul jul strååålande jul!




Ja! Julen är väl en vacker tid, snö kallt, man får massa fina paket, vara med familj och vänner och oftast bara ha det bra!
Trots att detta skiljer sig från familj till familj, person till person, så är jag egentligen inte stort fan av julen alls.
Jag tycker att julen är en tid då man ofrivilligt måste vara glad, spendera massa pengar på klappar till nära och kära...

Men på senare tid så har detta blivit bättre, jag känner längre inget tvång på denna glädje.

I år så firade jag faktiskt jul två gånger.
Den ena julen firades redan i lördags (18dec) tillsammans med min mammas familj. Det enda som skilde en julen från den "riktiga" var datumet.
Och den andra var ju såklart på själva julafton med min fars familj.

Jag har fått som ett litet tema i mina julklappar i år kan man nog säga, Jag har såklart önskat min konstnärs matreal, och fick det tacksam! :D

Jag har bland annat fått en ask med akryl färger, sånna där småtuber! Alldeles perfekt då mina egna färger är lite halvt som halvt dåliga. Billig hets färg som jag köpte när jag skulle ha en utställning på konsten och var tvungen att måla hemma.
Och fick även ca (om jag räknar rätt nu) av mormor fick jag totalt 6 canvas ramar, tre stycken stora, ca 40*60 cm och tre lite mindre stora som A4 ark.
Av min far och hans fru fick jag 4 st lika stora som spelkort, super söta! och sen fick jag tjocka ramar! som är 30*30, 20*20 och 15*15cm!

ojoj! Fick även ett bordsstafli!
Samt ett fint present kort av farfar och farmor!

Av min mamma har jag fått, en rosa degbunke! Tack har velat ha den länge men har inte haft råd, fick även en ask med lite udda pepparkaks formar, och ett fint halsband!

Av moster fick jag två stycken fina glasskålar, rosa! :D

Nej jag kan bara säga stort tack för allt! :D

Och hoppas att ni gillade det ni fick av mig! :D

Hoppas att även ni läsare fick saker som ni gillar! :D