Sidor

14 december 2010

Pytt-i-panna alá Carro


Pytt i panna, ala carro style! :D

Detta är super enkelt att göra själv, och faktiskt billigare en att köpa färdig, samt mycket godare :D
Och funkar även riktigt bra att byta ut köttet, till det man själv föredrar.

Du behöver 2pers (ha bara i mer om ni är flera):
4-5 potatisar
2 st gul lök
5 st grill korvar, alt 10 kött bullar, en bit falukorv, 3st korn fileer, 1 stekt kyckling file, grillad kyckling, Ja det du helt enkelt fördrar.


Gör så här:
Skala och tärna potatisen i ca 1-2 cm stora bitar.
skala och tärna löken på samma sätt.
Och dela nu proteinet (köttet, kyckling, vego) i samma storlek som allt det andra.

Lägg all i en ugns form, på med lite olja i botten, krydda efter smak, jag brukar ha, salt/grill krydda, peppar, och lite vitlöks pulver.
Gör jag med kyckling, brukar jag ha salt peppar och curry.
Blanda allt med händerna, som när man gör sallad :)

In i ungen på 200 grader i ca 20-25 min.

Som tillbehör, brukar jag ha stekt ägg. och är det kyckling brukar jag ha typ fetaost sallad :D

Mumma! Lycka till :D