Sidor

23 januari 2011

Kalas med familjen!

ojojoj nu har jag nog kalasat färdigt för ett helt år! Blir många kalas när man har det så.

Först firade jag med min pappas familj, och igår med alla kompisar, och idag med min mammas familj.

Jag har verkligen haft det super trevligt! :D

Idag så kom ju som sagt min mammas familj, Vi gjorde nog på klassiskt vis när någon fyller år. Men ända sedan jag var liten så har jag ätit/serverat semlor på mitt kalas. Och jag har nog fått det att blivit som någon liten tradition i min familj nu. När Carro fyller år så får man semlor.

Jag brukar be min mamma att baka semlorna, eftersom att mammas semlor blir så tokigt goda, man kan äta hur många som helt UTAN att känna sig sådär hemskt uppsvälld och tjockis varning i hela kroppen. Mammas semlor är porösa luftiga semel bullar med lättvispad grädde och hemgjord mandelmassa klet! gaaah vad smarrigt det är!

MEN i år hade mamma med sig en lite annorlunda kombo på semlor, och jag kan säga att det var precis lika goda som "vanliga"!

Mamma hade med sig choklad semlor och blåbärs semlor!
i choklad semlorna hade hon gjort en hasselnötskräm och till blåbären, vanilj kräm! Mumma!


I present så fick jag:
Av mamma och syrrorna: tre par hello kitty strumpor, en hello kitty box (med läppsyl, en mini handduk, handkräm, och en tvål.) OCH så fick jag en bok jag länge velat ha som heter "det här är allt, Cordelias kenns kuddbok" Jag har läst den boken 4 gånger redan, men den är så bra och jag ville ha den i min egen bok hylla! :D

Mamma sa : Den är ju tjock som en bibel!

hihi och ja det är den, boken är på hela 843 sidor! :D


Av mormor och morfar fick jag: Te och tre stycken canvas tavlor att måla på! :D

An 2 kompisar till mormor och morfar, Hasse och Kerstin fick jag: En te sil! :D

Av morbor med familj och moster med familj fick jag: En soda stream! :D:D:D:D Har velat ha det länge men min lilla plånbok har ju aldrig råd.... :(

Tack för idag och för alla mumsiga semlor och alla fina presenter! :D