Sidor

31 januari 2011

Mycket har hänt.

Ojoj. Mycket har hänt nu, och jag har inte hunnit uppdatera här. Men men :P

I lördags så åkte jag och A hem till Lillskiit och Tvilling. Hemma hos dom så började vi dagen med att steka plättar. och oj, vad länge sedan jag åt plättar, pannkakor har jag ätit massor av, men PLÄTTAR! :D Sist jag åt det var nog för flera år sedan när jag bodde hemma hos mamma.
När detta var upp smaskat så gick vi vidare på att göra sockermålning. Det är nog kanske lite barnsligt, men jag måste erkänna att det är jätte kul att se hur färgerna flyter ut och smälter på något magiskt sätt in i varandra :D


Socker målning är även jätte enkelt att göra hemma själv. Allt du behöver är färger, vatten och socker, samt lite penslar och lite papper att måla på.

Du tar ca 1 dl vatten och 1 dl socker, detta kokar du ihop på spisen. När sockerkristallerna är upplösta så låter du det svalna lite granna. Det kan svala menads du plockar fram papper, penslar och färger. Du kan använda vatten färger, som är enklast. Men det går även jätte bra med akryl färger. Då tar du lite vatten som du spär ut akryl färgen med så den blir lite mera "blaskig". :D


När vi målade så tejpade vi fast vanligt skrivpapper på en kartong skiva, detta för att pappret inte skulle bucklas och böjas när det blir blött och sedan stannar på det viset när det torkar. Tejpar man fast det så bucklar det sig inte på samma sätt :D



När Jag och A kommit hem så fick vi besök av en kompis "pittbull" som han kallas :P Vi åkte ned till ica och köpte lasange tillbehör. Vi åt lasange och titta på tv. :D

På söndagen så hade jag tråkiga tvättstuga. Blä vad triste det egentligen är att tvätta, aja. på eftermiddagen så fick vi besök av A's mamma, och då fick jag ett försenat födelsedagspaket. I detta paket fanns det 5 förpackningar med penslar, varje paket innehöll 5-15 penslar. ojoj, man tackar! :D Jag fick även en ask med 24 vattenfärger.



Idag har jag pysslat lite, fixat lite på en del av mina tavlor som inte var klara. Anledningen till det är för att jag inte riktigt vet hur jag vill fortsätta, vad jag vill ha för bakrund ect.

Imorgon är det (för mig) en stor dag. Imorgon ska jag nämligen få hänga upp mina tre tavlor med dom tre flickorna på det lokala biblioteket :D

Nu orkar jag inte skriva mera hehe. Kommer mera inlägg inom kort iaf. :P

Nu ska jag nämligen göra potatis mos, göra köttbullar, för att kunna äta potatis mos med köttbullar brunsås och lingonsylt Mumms! :D