Sidor

25 januari 2011

Om talesätt

Om det där med talesätt.

Lite lustigt egentligen hur dom formar sig.

Jag är ju en person som tolkar det mesta ordagrant. Och tycker att talesätt är verkligen lagom lustiga.

Men just dom här fem är mina svar:

Stora hjärnor tänker lika.
Medel måttiga hjärnor tänker lika. Stora hjärnor tänker annorluna.

Det som inte dödar dig, det härdar dig.
Det som inte dödar dig, det förhärdar dig.

Allt kommer till den som väntar.
Allt kommer till den som inte längre behöver det.

(skyld i bageri) Hembakat bröd.
Om de bakar hemma, vad gör de då i bageriet?

Alla har rätt att ha en åsikt.
Allas åsikter är inte värda att beaka.
(eftersom att inte alla åsikter är välgrundade)


Eller dom här, dom är verkligen lustiga!

Jag ska hoppa i duschen.
Det är nog lättare om man står stilla.

Jag ska gå på toaletten.
Lättare om man sitter på toan.

Släpa inte benen efter dig.
Hmmm... hur gör man det om man inte går med dom?

Kors i taket.
Ja varför säger man så, jag har inte hittat något en, efter en sådan kommentar O.o

Han/hon sitter i de blå skåpet.
Vad gör han/hon där inne?

Eller fåniga uttryck om ÖGON.

  • Hon kastade ögon på honom.
  • Han var så förvånad att ögonen stod på skaft
  • Hennes ögon spelade skälmskt
  • Hans ögon naglade fast henne.
  • Hennes ögon sa allt.
  • Han ögon var två djupa brunnar.
  • I hennes ögon brann kärleken.
  • Han slog med ögonen.
  • Hennes ögon var klistrade vid TV:n.

Ja Detta är något att fundera på.