Sidor

19 januari 2011

sura apoteks tant!!! D:


Ja.... i dag när jag var till apoteket för att hämta ut en ny "kur" med circadin. Så skulle jag även fylla på med imovane. Och då sitter apoteks tanten och tar fram Zopiklon! Men hallå!

Jag skulle ju ha imovane!

"ja men zopiklon är en billigare variant av imovane"

"ja men det är ju inte SAMMA som imovane..."

"nej det är det inte, MEN det innehåller samma substans som imovane."

"ja man jag vill INTE ha zopiklon, jag vill ha imovane som jag alltid har."

"ja men jag kan inte ge dig imovane om inte läkaren SPECIFIKT har skrivit att du endast ska ha imovane"

"men va f-n jag vill inte ha zopiklon, ÄVEN om det är samma sak som imovane"

"då får du prata med din läkare om det"

"men det finns ju ett till recept på IMOVANE kolla det då."

"ja där står det ju att du bara ska ha imovane."

"kan jag få den ist då?"

"nej så kan jag inte göra. Jag har ju redan hämtat paketet med zopiklon, och jag kan ju inte göra ett återköp på den"


Ja och så fortsätter det tills jag sliter åt mig den förbannade ZOOOOPIKLOOONEN. betalar och går med ett förbannat ansikte hela vägen hem igen....

FAAN FÖR SÅDANNA APOTEKSKÄRRINGAR!

okej fine att det kanske är "samma sak" MEN jag vill ha det jag ska ha och som jag alltid har haft! Jag har fan fått min imovane i 3 år, och nuuuu så duger inte de! va f-n!