Sidor

28 januari 2011

Tankarna bara skenar!

Jag kan säga, att idag har varit en babbel dag non stop!

Jag bara babblar och babblar om allt och inget. Och när jag är på detta babbel humör brukar det betyda, Carro-har-inte-träffat-sin-psyk-tant-på-för-länge.

Idag har jag haft konst. Jag vaknade på glädje spralligt humör, och bara längtade tills det var dags att gå dom där 500metrarna. När jag väl kom till konsten så hade all inspiration runnit av. Jag visste inte vad jag ville göra, så det jag gjorde var att sitta och titta på konsttanten nummer 2, Carin, när hon gjorde betongstenar som ska vara med på en utställning senare i år. Jag har länge försökt komma på vad jag själv ska bidra med MEN kommen fasen inte på något (kommer senare i detta inlägg)

Jag gick sedan vidare på att försöka leta upp en bild jag vet att en kompis ska ha på sin BDB letade och letade och hittade den till slut, och skulle precis skriva ut den, coh då sa skrivaren JAG HAR SLUT PÅ FÄRG....

Skit på den idéen. Jaja, jag får ta det nästa gång, tavlan är iaf tänkt att senare ges till denne kompis.

Satte mig vid bordet igen och fortsatte titta på Carins aktiviteter med stenarna. Skrattade måttligt mycket när betongen om och om föll, Carin var snäll och bara log och små fnissade hon också, och frågade sig själv "vad har jag gjort för fel, den fastnade ju så bra på dom första 2 stenarna."

A och jag gick sedan när jag kommit hem, till centrum för att inhandla tillbehör till att göra home made pizza. När pizzan sedan skulle ätas tittade vi på Resident Evil afterlife. Jag har sett dom tidigare filmerna, och måste säga att jag är skräckslagen inför tanken på zombies. Men just denna film har jag inte så svårt över, just för att inte är så realistisk och jag bara tror att det inte kommer att inträffa så länge mitt hjärta fortfarande slår. Vilket jag antar är bra?


Just nu sitter jag och funderar på en ide som jag trots allt lyckats gräva fram, till utställningen, tanken är att jag ska skissa upp den så jag kan ta med och visa konsttanten nummer 1 Katrin på tisdag.

Å juste på tisdag ska jag även få hänga upp mina tre tavlor på flickorna som jag målade! :D:D Glädje!

stoltheten kryper ännu lite närmare och drömmen om att bli mini känd konstnär är snart inte så långt bort.

Min dröm när jag var liten runt 5 år var att få måla mina tavlor som sedan får vara med på utställningar, tidningar och upp hängda på offentliga plaster. och en del av dessa är redan uppfyllda.

Jag var med på en bild i den lokala tidningen när utställningen om prinsessan och prisnar. Den utställningen har för övrigt blivit permanent! :D
jag kommer att få hänga upp yttligare tre tavlor på offentlig plats på tisdag.
Det är utställning på Stockholms kultur hus lava, (vernissage kort och reklam blad kommer ut nästa vecka!)
Och ännu en utställning senare i sommar! :D :D

Lycka och stoltheten är just nu så nära att jag kan klappa den! :D:D:D

Detta får avsluta mitt inlägg för idag!

Imorgon kommer ett inlägg till för då ska jag hem till Lillskiit och Linus! :D