Sidor

2 februari 2011

Skola! Jaaa!

Japp, jag valde Ja på min fråga om skola.

Igår så skickade jag ett mail till min dåvarande handläggare på vuxenteamet i sthlm, idag så ringde jag även henne, just för att visa att jag ÄR intresserad.

Hon bokade in en tid och nästa vecka så ska jag till henne, och skriva ansökan till skola. Denna gång blir det matte och engelska. Svenskan sa hon att jag inte ska behöva gå i skolan för att ta betyg i hon valde ist att prata med en av lärarna.

Denna lärare ska fixa ett svenska prov, som jag senare ska få komma och göra, provet är alltså ett prov att få ta betyg i svenska.

Provet skulle vara 2 timmar lång. Alltså det är tiden man har på sig att på börja och avsluta häftet med dessa frågor ect.

Jag tror faktiskt att detta kommer att gå jätte bra. Hon var glad att jag hade fått upp min inspiration på nytt till att återuppta mina studier.

Hon sa även att kurserna nu på våren är bara 10 veckor långa, frågade mig om det var bra eller dåligt.
Svarade att det för mig inte spelar någon roll då jag bara vill få ett slutbetyg från grundskolan.

Till hösten skulle vi ha ett nytt möte om att ÄVEN ta betyg på gymnasie nivå, för att det kan vara bra för framtida studier, jobb ect.

Jag känner mig faktiskt riktigt taggad just nu.

Och detta känns faktiskt riktigt bra :D

Håll tummarna för att jag faktiskt orkar med detta, denna gång :D :D :D