Sidor

12 februari 2011

Vackert väder, men utan inspiration.


Idag är det verkligen super fint väder ute. Solen skiner, ingen kall blåst, fåglarna kvittrar.

MEN jag känner ingen som helst inspiration till att göra någonting alls idag.
jag kommer inte på vad jag vill göra.

helst vill jag ju såklart, ta mitt sittunderlägg, mina skisspennor, mitt block, och göra en termos med chii te. Gå ut i skogen, och skissa lite natur.
Bara för att det låter hur mysigt som helst.

men skogen som ligger där jag bor, håller dom på att gallra ur. Så det är bara timmer överalt, kvistar ect. Och här, där jag bor. Där vet inte folk vad hundskitspåsar är för något, Dom vet bara hur man tar lite snö och kastar ovanpå. Så när det töar så kommer det fram och ser för äckligt ut!

Men den där tanken på att gå ut och skissa.
jag kan ju sätta mig på den fina bergkullen? Där är det
1. inga människor,
2 inga hundar,
3. inget timmer.
4. jag kan dricka mitt te i fred, skissa det jag vill, ifred, och lyssna på fåglarna! :D

Jag tycker att det låter som en sund ide. Man måste lära sig det där med lyxen att kunna slappna av, släppa alla måsten. Och bara få vara, en Lördagseftermiddag som denna ^^

Hejsvejs så länge jag drar ut i skogen och skissar! :D