Sidor

8 mars 2011

Ang. Skola

UPPDATE!

har nu fått ett godkännande om att få länka bloggarens inlägg om skola, det hittar du HÄR :D

Läste nytt ett super bra blogg inlägg om en person som hållit tal, om hur det är att gå i skolan idag.

Och det hon sa/skrev, var så rakt på sak, så mitt i prick, så klockrent!
Helt otroligt att hon lyckades få det så tydligt, men samtidigt så enkelt, det var nämligen inget inlägg på 700 sidor, som det mycket väl skulle kunna bli om jag fick skriva exakt vad jag tycker tänkte, uppfattar och ser ect.

Men denna tjej lyckades få det så klockrent!

Nu vågar jag inte länka detta inlägg förrens jag frågat om lov, ja. jag tycker att det är viktigt att ha tillstånd ÄVEN om bloggares inlägg. Man ska inte länka hej vilt utan att ha frågat om lov.

Mitt svar till denna bloggare blev iaf detta:

"Super bra tal, verkligen! Jag känner igen mig i många av punkterna.

Punkten där du skriver att du hoppar över skolan för att inte känna dig som en idiot, den har jag själv gjort ett X antal gånger.

Jag blev så "illa" behandlat både psykiskt och i ord, av alla lärarna, rektorn ect. Att jag skolkade så pass mycket att jag blev "utkastad" Mådde senare så pass dåligt över det, och hade verkligen ingen tillit till skolan längre, och har därför inga som helst grundskole betyg.

Det där med dyslexi, att bara göra en så enkel sak som att våga fråga när man inte hänger med eller inte förstår. Sant sant sant. :(
"om man inte frågar, så får man heller inget svar" har jag fått höra hela uppväxten, men hur i **** ska jag våga fråga om man får dessa suckar och blickar ständigt?


Sorry för värdens längsta kommentar, men min poäng är att du var så precis i hela din text/tal!

Surt surt, vad illa dom kan göra en. Medvetet som omedvetet...."