Sidor

2 mars 2011

ett långt inlägg :)

Jag har haft så himla fullt upp just nu, så bloggandet har fått skjutas åt sidan ett tag :(

Men jag ser inte detta som något negativt egentligen :)

Jaja..

Idag är det 10 dagar kvar till öppningen av utställningen, det finns ordning i kaos. Vernissage korten har kommit ut och jag ska snart skicka iväg dom :)
Men om jag får säga det själv, så är jag faktiskt inte alls särskilt nöjd med personen som har designat korten. Jag tycker inte att dom är allt för fansy...

Dom ser faktiskt ganska så tråkiga ut... hehe.

I helgen har jag som sagt varit på två stycken kalas.

I lördags så ringde min pappa och frågade:

"ska ni komma idag?"
"nääeeej?"
"det har du glömt bort"
"ja?"
"*** fyller ju år och det är party är i dag."
"a juste!"
"ja ni behöver ju inte stressa hit inte alls, kalaset håller på in på natten, och klockan är bara 13."
"ok, men då fixar vi i ordning oss så kommer vi. Kan vi sova kvar också?"
"ja men det har jag sagt flera gånger, du är alltid välkommen hit, och självklart kan ni sova kvar inga problem!"

Ja när vi kom dit hade pappa även sagt att vi inte behöver ringa på dörren. så vi gick bara in. Och min släckt som var där såg alla så förvånade ut när dom kom in i köket medan jag och A stod och tig sallads buffé.

"men är ni här! Å vad kul! Vi visste inte att ni skulle komma!"

Hihi alltid kul att känna sig så välkommen! :D

Vi festade hela natten lång, och kalaset rundades av runt 4 tiden på morgonen, alla var nog ganska trötta efter att ha spelat vinylskivor från 80-talet sjungit karioke, och dansat natten lång! :D

Jag hade verkligen super trevligt, och tackar verkligen för att vi fick komma! :D
Synd bara att jag glömde fota på hela kvällen :(

på söndags morgonen var det vidare till nästa kalas, som var för min faster och hennes man. Inte för att vara taskig mot dom men vi var väldigt trötta och orkade inte riktigt vara särskilt sociala den kvällen.
Det bjöds i alla fall på smörgås tårta, och enligt A så var den god, jag vågade inte testa för att ofta så brukar man ha citron halvor som deco ovan på, och eftersom att jag är citrus allergiker så ville jag inte prova.

Jag har varit hemma hos min faster en gång tidigare på julen 08. Men den gången så kollade jag faktiskt inte på övervåningen, så jag och A tog oss en runda upp dit. Och där uppe var ena kusinen rum, och jag kände igen hennes rum från hur mitt eget såg ut när jag var 13-14år. hehe
Pyssel "rester" på hela golvet, affischer och påsar på väggarna, massa hårspännen på byråer. och väldigt kompakt. Hennes rum var pytte litet, precis som mitt eget var, jag hade ett rum som var stort nog att få in:
1 säng på 90cm bredd, ett litet skriv bord med tre lådor under, en skrivbordsstol, en bokhylla ÖVERFULL MED SAKER, en litet byrå som hade en tv ovan på, en konsol hylla på väggen ovanför sängen, och så en liten barnstol (liten vanlig stol, typ stol för pygmeer :P)
som jag hade som sängbord.

Om jag orkar någon dag kan jag rita i paint hur det såg ut :)

På måndag morgon vaknade jag med super förkylning, hela natten hade jag dröm mardrömmar, och det var länge sedan jag drömt dessa typer av mardrömmar skit läskiga, jag vaknade iaf 3 gånger av att jag skrek rakt ut, och A satte sig upp i sängen och såg vettskrämd ut "vad är det?! vad händer!?"

Stackare han fick inte sova mycket :(:(:(:(
På morgonen hade jag feber, och snuva, huvud värk och allt. TYPISKT! Jag som inta "har tid" att vara sjuk nu.....

Idag är jag iaf lite friskare. Jag har bara lite ont i huvudet :) Men ingen feber iaf, och bara lite så där snuvig, men inte så det stör längre. Jag har lite ont i ryggen fortfarande, men annars är det bra :)

Idag så kom även en kompis som jag inte träffat på nästan ett halv år hem till mig :) Det var kul att få babbla ikapp oss över lunch ^^
Hon får gärna komma igen! :D

Nu är det heller inte långt kvar tills jag ska BÖRJA I SKOLAN heller! :D
Nja jag ser nog egentligen inte fram emot det alls egentligen, efter som att jag har valt att gå i skolan för att "jag måste". MEN jag tror och VET att jag kommer att vara så nöjd och stolt över mig själv när jag är klar med detta så jag väljer därför att gå i skolan. maaaammmaaaa!
Kan inte vi ha mini student nät jag har tagit betyg i alla tre ämnen om typ 2 år :P
Jag har iaf köpt mig en engelska bok nu, och jag och A åker iväg på fredag för att köpa skola matreal, pennor sudd och anteckningsböcker, inte för att jag behöver det men A vill gärna uppmuntra att jag ska börja i skolan så han sa att det blir en liten present ifrån honom ^^
jag e GLAD för det :D
Min karl är så göllig! :D

Nu blev detta inlägg verkligen super långt hehe. Men så blir det när man inte uppdaterat på länge ;P