Sidor

7 mars 2011

Full-proppad-helg-punkt-se

Japp. Min helg har varit full av skojjigheter! :D

Och jag ska försöka att skriva så bra som möjligt, för att ni ska hänga med :P

I fredags, så åkte jag och A in till staden sthlm. Vi har inte varit inte i stan tillsammans på evigheter, eftersom att han jobbar och jag har annat. Så oftast så åker han till stan ensam, för ett ärende, och jag kan inte följa med för jga har något. ELLER så är det jag som har något i staden och A jobbar så kan inte följa med. Men i fredags så var A ledig, och jag valde då att ta ledigt i från konsten för att få joina honom i staden :D

Resan började på garderoben. Där A skulle införskaffa sig en ny lins till sina skyddsglasögon. Men garderoben säljer dom inte separat, utan bara i kit. Och A har redan två kit hemma, så detta var inte en aktuell lösning. hehe.

Efter detta så käkade vi lunch på något kebab hak. Och jag som VERKLIGEN inte är något fan av kebab, avstod från den menyn och tog en annan favorit, FALAFEL!!! :D JAG älskar falafel!
Tur att dom oftast har falafes på kekab hak. :P
DÄREMOT så tyckte varken jag eller A att detta kebab ställe var en 5stjärna. Snarare en minus ett stjärna. För det första så fick man typ 1 matsked med sallad, en NÄVE gullök, en tomat skiva, och en tsk vitlöks sås, och tomats sås. Suck suck. Och dessutom var bröden torra som damm.... OCH om man ville ha dryck till "maten" så kostade en 33 cl BARA 20:-
OM jag kommer på vad stället hette så skriver jag det, jag vill inte att dom ska få flera kunder. Mohahaha!!!!

Nej då rekommenderar jag falafel kungen i odenplan ist. SUPER mummsiga saker och inte allt för dyrt. En falafel tallrik med bulgur/ris/pommez OCH dryck kostar 70:- Vilket är helt ok pris! dessutom är dom inte snåla på uppläggningen! Som sist ville jag ha lite mera dressing och fick det med glädje! :D

När lunchen var avklarade så stack vi vidare till olssons tyger för att se om vi kunde hitta mera svart tyg, så att jag kan sy mig ett par till brallor, för ett par byxor är ju inte så nice i längden, och man vill ju gärna kunna byta :P
Men när vi var därinne, så var det smock mycket folk för dom har någon typ av rea nu för att få in den nya säsongen tyger. Så allt svart tyg var inprimsip slut, OCH när vi tillslut lyckades hitta svart tyg så kostade det 99:- metern, och NEJ tack! Lite dyrt för oss....

Så vi sket i tyget och stack vidare till kreatima, som har flyttat till en annan gata i närheten, jag och A stod som två fråge tecken och funderade länge innan vi kom på vart den nya gatan ligger.
När vi väl kom på det så sprang vi nästan hela vägen dit, haha människorna på stan måste ha undrat vilka galningar vi va :P
Väl där inne så köpte jag 4 förpackningar med cernit lera, all mina vita är helt slut och jag köper nästan 1 förpackning med 50g varje månad, så nu köpte vi en förpackning med 250g för 88:- och det är inte dåligt! Om en förp. kostar 30:-
Köpte även mera grönt svart och rosa. Jag fick i förra veckan en beställning på ett grodarmband, och just denna var slut hemma hos mig, och jag hade inte tillräckligt med grönt för att göra ett nytt :)

Efter detta så gick vi vidare till Gubbdagis, för att A vill ha en skotork, och just nu har dom ett erbjudande på en för 199:- MEN det är bara två slangar på den och vi vill ha fyra, så att den passar för två par skor och inte bara ett par. Så vi sket i den, väntar till nästa månad eller något och sticker till biltema ist, då kan jag passa på att köpa mera canvas tavlor ^^

Nu började jag bli trött som fan i mina fötter efter detta promenerade, och började bli måttligt gnällig som en fyra åring "kan vi inte åka hem nu...."

Vi tog tuben till sumpan, A behöver ju som sagt ett par nya skyddsglas ögon så vi gick in på Lundqvist Maskin och verktyg.

Som sagt jag var måttligt grinig nu och A var nog lite trött på mig och mitt gnällande... haha.

När vi sedan skulle åka vidare så skulle vi gå upp till bussen för att åka till citygross och ÖoB. Men dom håller på å bygger om i sumpan så vi gick fel och hamnade på någon helskumt ställe, och fick klättra ned för branten för att komma till bilvägen igen, väl framme vid busshållplatsen så var det måttlig kaos i trafiken, dom tutade och betedde sig som några sura kråkor där i bilen, satt och skrek på bilen framför om att han är ett arsle som inte kan köra bil, inte för att personen framför hörde detta men vad spelar det för roll kråkan i bilden bakom blev väl lite lugnare iaf.

Väl framme vid city gross så var det snömodd överallt, och bilarna körde självklart i varenda vatten pöl som kom kunde hitta! Jag och A såg ut som något snömonster från yttre rymden när vi väl kom fram till entré dörrarna.... Suck suck..

Jag köpte på ÖoB två stycken kolegie block, och en snodd mapp, samt två stycken överstryknings pennor, som jag kommer att behöva när jag börjar i skolan.

Vidare ned på Citygross, så köpte vi saker att fylla våra skafferier med :)

Nu är klockan kanske 19 på kvällen och vi är ÄNTLIGEN på väg hem!!! Loveley!!!!!


Och vet ni vad jag hittade i brevlådan då!!! :D:D:D:D

Ett brev från Jhna! :D
Och jag lovar att lägga upp bild senare, för just nu ligger kameran på laddning ^^

Ja detta var då FÖRSTA delen av min helg, resten kommer sen. :P