Sidor

3 mars 2011

Robot?

I går kväll, ja under hela kvällen faktiskt, hade jag den där creepy känslan i kroppen om att jag håller på att förvandlas till en robot.
A satt och sa "nej Carro, du håller inte på att bli en robot, sluta fåna dig" och jag "slutade" fåna mig.
Men känslan satt kvar. Mot tolv på natten blev känslan så intensiv att jag faktiskt inte visste vad jag skulle ta mig till, jag hade redan knaprat i mig mina theralen och lergigan, men inget ville hjälpa.

Tillslut blev det så jobbigt och jag blev livrädd, "men shit jag håller på att bli en robot!"
Jag minns inte mycket mer än att klockan är 1 på natten och mitt ansikte är alldeles rött och varmt, och när jag känner på det är det för hårt för att kunna vara mitt eget.
Jag smög upp ur sängen och gick in i badrummet för att ta mig en snabb dusch, skölja av mig roboten typ.

När jag kom ur, efter min iskalla dusch (som ofta är det som hjälper mor ångest/hallicar ect.)
och tittade mig i spegeln, så såg jag att min ena kind hade lossnat ifrån ansiktet.
Jag tog tag i huden med fingrarna och drog loss hela kinden, och under var det alldeles blodigt och något konstigt silver färgat.
Jag blev faktiskt inte rädd av detta, jag blev mera orolig, jag tittade närmare på mina ögon, och i mina pupiller så glänste det ett starkt gul/grönt sken. Som två dioder.

Nu började jag blir rädd.

Jag tog ett djupt andetag, höll andan, satte handen mot pulsådran mot halsen, räknade till tio. Men kände ingen som helst puls....

Fan alltså jag minns inte mer. Detta är det sista jag minns, att jag kände på pulsen (robotar har ju ingen puls.)

När jag vaknade i morse runt klockan 10 så låg jag i sängen.
Det första jag gjorde var att springa in i bad rummet för att kolla om det hade hänt.
Men nej då. Det har det inte. Vilken tur...

Det ända som syns är lite scratch märken på kinden, och ett sår på smalbenet, som jag i morse fick tejpa. Jag kan tänka mig att jag skurit upp för att kolla om det var robot mojenger där oxo.

Jag minns inte hur jag blev torr efter duschen, jag minns inte hur jag tog mig till sängen, jag minns ingenting.

Jag hatar när sånt här händer...