Sidor

29 mars 2011

Sjukling.

Idag är jag sjuk.....

Japp...

Jag var i söndags hos en kompis tillsammans med A på hans land för att hjälpa till å köra sand.
Den historian tar vi en annan gång...
Aja. jag satt iaf på bryggan och målade, tog med mig färger å tavla ect.
Nackdelen var att jag glömde mina handskar, och ett par lite varmare skor.

Så efter att ha suttit i 4 timmar på bryggan i blåsten i för dåliga kläder så blev jag så kallat nedkyld.
Blå händer, extremt frusen ect.
När jag och A kom hem så var det direkt det i soffan med ett ton filtar, te och sockor.

Vid 16 tiden började jag känna mig febrig, och kallsvettades typ.
vid 18 tiden började huvudverken.
vid 19 tiden kom den extrema tröttheten, och runt 19.30 fick jag ont i halsen.
Jag somnade i A's knä i soffan, och minns faktiskt inte hur jag kom in i sovrummet.

Igår morse så hade jag ont i halsen, feber, ont i kroppen, yrsel, trötthet, lätt retlig, nära till tårarna hela tiden.

Och igår var det även skola. Jag försökte så gott jag kunde ta mig i väg.
fixa skola väskan, gråta lite, dricka te, gråta lite till, på med kläder, gråta ännu mer, titta på klockan, bussen går om 10 min, gråta hysteriskt, gå ut genom dörren, gråta ännu mera.
A kommer efter, "ska du inte stanna hemma idag ist, du mår ju inte bra."
"nej jag måste till skolan, annars kommer jag att missa en massa!"
"men du orkar ju inte ens gå till bussen, hur ska du då orka vara i skolan?"
snyft snyft, kom så går vi hem... snyft snyft...

Ringde till läkaren idag, som sa att min förkylning inte riktigt har kommit i gång ännu, att om jag ska gå till henne, och ta prover, så kommer dom att visa negativ, och jag har då gått dit i onödan. Så hon sa att om jag fortfarande har feber imorgon, och att mina förkylnings symtom som ont i halsen hosta ect, är värre då kan jag komma dit.
Och inte mig emot, jag har läkar skräck, och det tog ett bra tag innan jag bad mamma om telefonnummret :P
Så hoppas att jag är åt bättrings hållet imorgon så jag slipper gå dit.

Så sedan i söndags eftermiddag till idag tisdag så har jag druckit havtorns juice, ingefärs te med honung, kamomill te, blå bärs soppa, undvikit ciggen hehe (ja jag är rökare >.<)
undvikit att kyla ned mig för ofta, undvikit att gå till centrum, försökt att bara ta det lugnt så att jag kanske kan vara kry nog att imorgon gå till skolan ist...

Jag har ju gjort det ska skulle ha fått gjort i skolan i måndags hemma, och jag ska försöka att verkligen kunna ta mig i väg imorgon ist.
Men det känns som att jag får avboka KP (Kontakt Person) så det bara blir till skolan, och hem igen.

tills dess ska jag fortsätta mitt husmors knep mot förkylning. :D Vad har jag att förlora? :P