Sidor

9 mars 2011

Skissa en gång...

...om dagen, har jag alltid fått höra att man ska göra, för att bli bra/bättre på att skissa, samt hantera skuggor, olika metoder ect.

Men jag har alltid varit dålig på att komma ihåg det där med att "skissa en gång om dagen" grejjan.

Blir väl någon gång då och då, men aldrig riktigt satt mig ned för att just göra en seriös skiss.

Jag gillar utmaningar och när jag skissar så sätter jag min äggklocka på 10 minuter, och på denna tid ska jag har hunnit skissa av en bild, från en tidning eller ett foto, så snabbt men ändå så likt som möjligt. När klockan ringer så "ska" man sluta skissa, lägga ifrån sig pennan.
Men jag brukar ist vrida upp 5 min till för att på den tiden fixa dit skuggor, fin putsa ect.

Idag blev det tre skisser. och ansikten har ALDRIG varit min starka sida alls.
Så idag blev det som sagt tre stycken.

Och jag ÄR faktiskt mest nöjd med kaninen ifrån Alice i underlandet av Tim burton :)

Ja skissa en gång i veckan ska jag från och med nu försöka pilla in, det borde inte vara allt för svårt, jag menar det tar ju inte längre än en kvart ^^