Sidor

16 april 2011

Gårdagen

I går hade jag prov, Speaking test 1. kallas det för. Div. om ca 3-4 veckor ska jag ha prov i speaking test 2. Sen är kursen slut, och nästa kurs inleds. Det är tre kurser, altså del kurser som det kallas för.

Jaja. Jag tycker att det gick bra, men det är ju som vanligt när man ska prata på engelska, när man sitter hemma så går det jätte bra, inga problem med uttalet, eller att hitta rätt ord för rätt sak.
Men när jag satt där igår, och försökte att beskriva mitt kök och vardagsrum så kom jag bara inte på vad vissa saker hette! Jag kom inte ihåg hur man säger vatten kokare (kettle) och jag hade helt plötsligt glömt hur man säger gardiner (curtains) gaah! Men det var visst inte bara jag som inte kom i håg hur man säger vissa saker. Det är en annan tjej som är jätte duktig, och även hon hade glömt hur man säger vissa saker, som hon i vanliga fall vet hur man säger :)

Jaja jag tror nog inte att det är några problem ^^
Förhoppnings vis så får jag bra betyg på det iaf. Min lärare vet om att jag kan mer än vad ajg kunde i går, eftersom att jag pratar engelska på lektions tid. Och många i klassen förstår inte vad jag säger, så hon får liksom översätta det jag just sagt. Som igår sa jag tex. "when you get nervous, you´re struggling more with the words then you usually do when you´re at home."

Efter skolan så var jag till psykologen, och babblade av mig, berättade om mina mardrömmar som jag har, och att jag har börjat hallucinera mera än vad jag gjorde tidigare. Att jag känner mig mer psykiskt stressad nu än innan jag började skolan, och att jag har svårare och svårare att åka kommunalt till skolan. Jag vågar inte be om det men jag skulle vilja ha färdtjänst TILL skolan, inte hem altså. Det är bara till skolan som jag har problem. Jag får klaostrofobi på T-banan, social fobi, jag får liksom panik. Jag har tex, börjat åka till skolan en halvtimme tidigare, just för tat ajg måste gå av tunnelbanan varannan station för att det blir för jobbigt. Och om jag inte åker 30 min tidigare hemmifrån så kommer jag försent till skolan i stället.

Men detta problem har jag inte på hemvägen, jag får inte panik på samma sätt, men det akn bero på att jag åker hem igen runt 12-13 och då är det nästan inget folk på T-banan.

Men som sagt, jag vill nog inte visa min svaghet, genom att säga "jag vill ha färdtjänst till skolan."

Efter Psyket så åkte jag tillbaka till staden igen, för jag skulle fika med min KP.
men jag hade tre timmar innan han slutar jobbet, så ajg roade mig med att "shoppa" lite saker som jag länge velat och behövt ha.

Och behöver ni shopping hjälp någon dag, så fråga mig jag är proffs på att hitta var alla billiga saker finns :P

Detta köpte jag iaf.
  • Rosa radio (gul på bilden) Classe
    Behöver den i sovrummet, har ingen radio där inne, och jag lyssnar på musik innan ajg somnar, och när jag vaknar.
  • Skiss pennor/kol pennor Classe
    Mina är typ slut :P
  • Ut suddnings mojänger, Kreatima
    bra till skisser :)
  • Akvarell block, med 100 papper á 200g. Panduro
    rekommenderat till er som skissar, målar akvarell/akryl :D As bra papper!
  • Förvarings box, 2 pack. Classe
    Ni ska se min pyssel hylla, den ser för jävlig ut, kan ju ordna lite med dessa boxar ^.^
  • OcH två olika garn. Lundqvist garn.
    Till en beställning jag fått. Som ni får se bild på senare, den är snart klar.