Sidor

18 april 2011

Men jävla kärring!

Men jävla kärring! >:(

Satt vid datan. Och ser i ögon vrån ut på min baksida, att det är någon och traskar runt, kollar in genom fönsterna. Och typ spanar efter lägenhets ägaren, "är dom hemma?"

Jag har sånna där gardiner som är som insyns skydd, jag ser ut, men "dom" ser inte in.
Så jag antar att hon inte såg att jag såg henne.

Sen tittar hon lite hastigt omkring sig och tar tag i min kratta, och typ smyg/springer bort från "brottsplatsen"

Jag tappar hakan här inne och blir fly förbannad!
På med jackan, i skorna, haffa ciggen. Ut genom ytter dörren, runt och till baksidan. Och frågar så där över trevligt när jag hunnit i kapp henne

-"vad gör du för något, det där är MIN kratta"
Hon svarar på knacklig svenska
-"Nej, jag hittade den här"
-"jasså. -.- vart då någonstans?"
-"där borta uppe på en gräsmatta, bakom husen här."
-"ja, och den gräsmatten, är min såkallade tomt"
-"jaha det visste inte jag..."
-"nehää.... Det var därför du stirrade in genom mina vardagsrums fönster, och sedan tog krattan och sprang i väg?"
-"nejaäeee... Det gjorde jag inte, den låg bara på gräset"
-"den stod upp lutat mot min förråds vägg, och om du lääääser här, så ser du mitt namn..."
-"ja ha..."

KÄRRING!