Sidor

25 april 2011

Nä-du-Sova-nu-kankse?


Tror nog minsann att jag ska ta och lägga mig i sängen och kanske ta och snossa in i drömmarnas land faktiskt. FÅR se hur det går, eftersom att ajg var lagom klantig och glömde ta min melatonin -.-

Somna då brukar vara svårt, så något extra kanske det kan bli. Hehe lite mera strössel i hjärnan så den somnar :P

Funderar på morgondagen, Skulle vilja sy mig ett par byxor, har ett rosa tyg hemma, som bara ligger, och planen sedan 2 månader är att kanske kanske sy ett par brallor. MEN har inte riktigt bestämt mig ännu vad jag vill ha för modell. pösiga, tajta, mitt i mellan, utsvängta? ect...

Städandet i dag gjorde mig iaf naturligt trött, men eftersom att jag varit duktig och vänt dygnet fel nu igen, så får vi se om jag ens kommer upp till skolan i tid på onsdag...

Jag hatar verkligen att komma försent, både till skola, som möten och kompis träffar. Jag är nästan alltid för tidig, oftast 30min, så jag får stå och vänta ist. Men det brukar inte göra mig någonting. DÄREMOT om jag bestämt chatt träff på internet, så kommer jag inte alltid i tid, brukar vara 1-2 min sen då, men det är fasiken lika jobbigt ändå.

Jag skulle vilja ha lite nya kläder i min garderob, det ser så trist ut när man öppnar byrå lådan för att hitta dagens tröja, och allt man ser är bara skit. Visst kläderna ÄR fina, men inte min stil, och så blir det när man inte har råd att köpa själv, utan vänner och familj snällt frågar om jag vill ha deras kläder innan dom kastas. Oftast brukar jag kunna sy om dom till min stil, men just detta lass, var så svårt att hitta på någonting med.

Av mamma i lördags så fick jag iof en jätte fin vårkappa! funderar på om jag kanske kan pynta upp den lite med lite pärlor, sy fast lite snyggt så där ala Carro style.

Men samma där, HUR ska jag sy för att få min stil på den?
jag har redan bestämt mig för att korta av den, för den är så lång. Ända ned till knäna, och det är lite långt för min smak, så funderar på att korta ned till mitten av låren.

Imorgon är det iaf, konst så sy brallor hinner jag definitivt inte, eftersom att vi just nu jobbar som attans på att fixa med nästa utställning som är i juni, men det är 4 rum att ha utställning på, och vi har nog inte ens fått ett rum färdigt. Lite svårt att ha alla konst saker i den lilla ateljén oxo. Blir snabbt fullt. Så imorgon blir det att fixa en brunn, japp en brunn, men inte med riktigt vatten. hehe. Svårt å förklara utan att avslöja för mycket, utställningen är iaf. "tema vikingar." Skriver mer om den utställningen senare i år. När det närmar sig.

Fick förresten en fråga om mitt hem, någon ville se hur mitt hem ser ut, funderar på att göra någon slags fotokloage på det, om någon vecka eller två. Om det fortfarande är intressant, just nu är mitt hem så kaosat, möbler som ska kastas ut, tavlor hänger huller om biller på väggarna, för jag har inte plats, sovrummet ser för jävligt ut. ect, ect , ect...

ja...

nu tog mina ord slut. Vet inte vad ajg ska skriva mer.

Aja, får väl vara detta för idag då, får se om jag hinner blogga så mycket mer denna vecka, för nu börjar skolan igen. :)

Natti natti på er. (hatar att säga GOD natt, för jag minns fan inte sist jag hade det, hehe...)



Bild från google.