Sidor

14 april 2011

ojojoj, mycket mycket, mycket.

dagens låt är, Lars Winnerbäck-stackars. Bara för att jag sjunger den för mig själv hela dagarna :)
Men den är bra! Lyssna på texten!



Japp här är jag igen! :D:D:D:D

Länge sedan nu, idag har jag faktiskt min lediga dag, och jag har bara suttit här hemma och lyssnat på musik, kastat ut damråttorna, som på något sätt har hunnit flytta in...igen... hehe.

Pollen är i luften och jag är inte länge förkyld, utan jag har snuva pga pollen ist >.< och det är ju verkligen så mycket roligare, hehe när jag kommer till skolan ser det ut som att jag gråten, allt smink sitter på kinderna ist, och hela näsan kliar och rinner, gaaaah, kan jag inte bara få slippa all denna allergi, mot både pollen, frukter, damm, och annat skit.... suck.... Allergier SUCKS!


Jaja, denna vecka, när jag och A fått tid till övers så har vi roat oss med att påta i trädgården, rensat bort ogräs, klippt ned en totalt vildvuxen buske, som senare kommer att grävas upp, planerat och fixat där den "nya" rabatten kommer att vara, vi får väl se om vi kommer att få ha våran potatis, morötter, rabarber, och örter för oss själva i detta område, hehe. OCH mina jordgubbar speciellt vill jag ha för mig själv, vi har ju ett gigantiskt körsbärs träd här, men jag tål ju inte körsbär så det kom ju inte till så stor nytta i detta hem, så nu hoppas jag verkligen på att få ha MINA jordgubbar ifred!

I dag har jag även börjat skissa och måla på en bild som Jhna har "beställt"
Har haft så jädrans mycket i skolan och verkligen inte hunnit fixa med den en, hoppas att det är ok? :)
Bilden är ju inte klar en, konst tar tid. Men jag blev nöjd, så ville visa redan nu. :)

(klicka på bilden för att se originalet :)

Nu ska jag fixa lite kaffe, sätta mig på mina NYA trädgårds stolar, vid mitt NYA trädgårds bord, och titta på mina små plantor som jag petade ned i jorden i förra veckan, egentligen är det inte plantor, det var frön, men nu är det skott :D
pumpa, paprika, och vitlök :D mmmmmm.

Pumpan planterade jag mest på skoj, för jag gillar inte pumpa, och om det blir någon i år så ska jag och Lillskiit göra en ny filur :D

bye bye så länge!

PS! på provet som var i går, så tror jag att det gick bra faktiskt, gissar på 2-3 fel av 30 :D

PS, nummer 2.
A sa till mig igår att jag pratar på engelska när jag sover :P snacka om att plugga hårt, om man till och med pratar engelska när man sover XD