Sidor

5 juni 2011

sköna dagar


Denna helg har varit hel mysig, jag har trivts så bra med hela helgen, soligt varm och bra väder. Trevliga grannar som bjuder in när man har tråkigt. Film tittande god mat med pälskling.

Igår kväll hjälpte jag och A grannen att slipa bort rosten från avgasröret på hennes vespa. För att sedan lacka den svart.
Hon är hel nöjd och pratar glatt om hur snygg den blev :D
Och idag så gick jag över till henne för att titta på deras bebis kanin. En svart vit liten filur som är hur go och mysig som helst. När jag var där verkade grannen lite uttråkad och frågade om jag inte ville stanna på kaffe, och inte mig emot. A är och spelar Airsoft och jag bara sitter här hemma och gör nada. Kaffe och bullar blev fram dukat och vi babblade på om allt och inget.
På deras tomt så har dom monterat upp en pool. Som vi två haha vuxna kvinnor bokstavligen lekte i hihi. Tur att grannen är som jag, en groda i vattnet :D

I fredags om jag minns rätt så gick vi till en annan granne, och babblade gojja.
Hon gav bort två super fina inne blommor till mig, och när hon följde med för att titta på två andra blommor som jag har hemma, som jag tycker ser så trötta och bleka ut. Hon roffade åt sig dom direkt och sa "dom kommer vara så pigga och fina när du får till baka dom" haha inte mig emot där heller, blommor är inte min grej, jag vet bara hur man vattnar, inte mycket mer. Sånt där är mamma och mormor bättre på hihi. Tur att man då har en blom tant i området som fixar dom åt mig :D

I torsdags tror jag att det var, fick jag följa med A till Airsoft banan i rosersberg. Där jag babblade gojja med en persons flickvän som inte heller är så inne på att delta i själva spelet. Hade super trevligt och fick dessutom lite färg, Tomat röd på hela armen :P

Igår eftermiddag efter en hel dags fixande och latande här hemma så gick jag och A för att ta årets första dopp i sjön (mälaren) inte det varmaste doppet precis men efter ett tag var det ganska skönt ändå. Efter 25 grader i luften och kanske 17 i vattnet så var det svalkade och skönt för en person som mig, vinter människa som inte är allt för förtjust i värmen. Men trivs så gott jag kan i den ändå :D

imorgon så ska jag och A gå ut med våran ev. hund. Boxen som jag skrev om i ett tidigare inlägg. HOPPAS att den gillar mig! :D Den gillar ju A. ^^

Nu ska jag göra mig en stooooor kopp kaffe, lägga mig i soffan och bara lata mig resten av dagen, iaf tills A kommit hem från sitt spel, känns inte fel att ha lite egen tid nu :)